Inzet USAR NL bij catastrofale aardbeving 7,0 - Haïti 12-01-2010

Auteur Topic: Inzet USAR NL bij catastrofale aardbeving 7,0 - Haïti 12-01-2010  (gelezen 43654 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2010, 13:54:56
Usar is op aanvraag beschikbaar. De werkcirkel is mij niet bekend.

http://www.usar.nl/nieuws_koppen.php

http://www.usar.nl/nieuws/186
Citaat
Het Urban Search and Rescue Team was in oktober 2005 betrokken bij de hulpverlening na de aardbeving in Pakistan.

http://www.usar.nl/nieuws/183
Citaat
N.a.v. de aardbeving in Indonesië/ Sumatra is USAR.NL gister op monitoren gezet en vandaag standby. In afwachting van verdere beslissingen wordt u op de hoogte gesteld via mail/formele procedure.

http://www.usar.nl/nieuws/184
Citaat
Zojuist bericht ontvangen van BZ dat inzet USAR.NL niet opportuun wordt geacht. Dat betekent concreet dat wij weer op monitoring gaan. Veel dank voor alle enthousiasme waarmee tot nu toe is gewerkt.

http://www.usar.nl/fotos.php/view_album/22
Citaat
Foto's van USAR in Pakistan ontvangen om 07.00 uurop de 12 oktober

Wat ik wel weet is dat usar.nl een "heavy team" is, waar er ten tijde van de mededeling (2007) slechts drie van bestonden (2 US, 1 NL). Deze kunnen ingezet worden bij mondiale rampen.

Classificatie "Heavy team"

Mijn gok is dat ze nu aan het monitoren zijn en zich paraat verklaren. Bij een aanvraag kunnen ze dan direct inschepen en gaan (maar dat is gevoel, niet gebaseerd op feiten)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2010, 14:42:51
Ik zou ook eerst helpen als ik daar nu was, dat is zeker en misschien zou deze fotograaf dat ook moeten doen. Ik bedoelde meer dat een fotograaf (niet specifiek de foto) ook een belangrijke rol speelt. Mensen of landen geven toch sneller geld of hun hulp als ze met hun eigen ogen zien hoe slecht de mensen het hebben.

Helemaal met je eens. Wanneer het een bericht in de media is zonder een plaatje, zien velen het waarschijnlijk niet eens of nemen niet de moeite verder te lezen. Een plaatje trekt meer lezers waardoor er meer hulp kan worden verwacht.

Als fotograaf kun je ook niet iedereen helpen, dat besef ik maar al te goed, alleen om iemand op de foto te zetten die overduidelijk hulp nodig heeft, gaat me te ver. Hopelijk heeft de betreffende fotograaf na het schieten van dit plaatje de camera neergelegd en de handen uit de mouwen gestoken, meegeholpen de betreffende personen te bevrijden.

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2010, 14:45:03
livep2000
14:42:11 13-01-10BRANInzet wordt voorbereid.  
1400844BRW Rotterdam-Rijnmond ( USAR 1 )

Dit zegt genoeg denk ik.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2010, 15:06:00
Klopt, personeel van USAR is/wordt nu opgeroepen voor inzet in Haiti.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2010, 15:15:19
&feature=player_embedded
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2010, 16:40:44
Nederland stuurt reddingsteam naar Haïti

DEN HAAG -
Minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft besloten om vandaag nog een Nederlands reddingsteam, een zogeheten Urban Search And Rescue Team, naar het rampgebied in Haïti te sturen. Het team bestaat uit zestig mensen en snuffelhonden die helpen bij het opsporen van de duizenden mensen die nog onder het puin bedolven liggen. Het team maakt deel uit van een internationaal gecoördineerde hulpactie onder leiding van de VN. Het team vertrekt vanavond vanaf vliegveld Eindhoven met een transportvliegtuig dat beschikbaar is gesteld door het Ministerie van Defensie.

Eerder vandaag stelde minister Koenders al een bedrag van twee miljoen beschikbaar aan noodhulp. De kosten van het reddingsteam worden eveneens betaald uit de begroting van Ontwikkelingssamenwerking. Koenders heeft daartoe besloten gezien de catastrofale omvang van de ramp in Haïti.

BRON: MIN Buitenlandse Zaken.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2010, 17:01:10
Ik zou zeggen; Jongens Succes daar, hiervoor trainen jullie al die tijd. Make a difference, and make us proud !!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2010, 17:20:27
livep2000
17:19:31   13-01-10Ingedeeld personeel opkomen verzamelplaats.
1400844Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (USAR - Urban Search and Rescue Team)

Is dit een oefening of heeft het misschien met Haïti te maken?
343, never forget.

Twentsgeluk

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2010, 17:22:08
livep2000
17:19:31   13-01-10Ingedeeld personeel opkomen verzamelplaats.
1400844Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (USAR - Urban Search and Rescue Team)

Nederland stuurt reddingsteam naar Haïti

DEN HAAG -
Minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft besloten om vandaag nog een Nederlands reddingsteam, een zogeheten Urban Search And Rescue Team, naar het rampgebied in Haïti te sturen. Het team bestaat uit zestig mensen en snuffelhonden die helpen bij het opsporen van de duizenden mensen die nog onder het puin bedolven liggen. Het team maakt deel uit van een internationaal gecoördineerde hulpactie onder leiding van de VN. Het team vertrekt vanavond vanaf vliegveld Eindhoven met een transportvliegtuig dat beschikbaar is gesteld door het Ministerie van Defensie.

Eerder vandaag stelde minister Koenders al een bedrag van twee miljoen beschikbaar aan noodhulp. De kosten van het reddingsteam worden eveneens betaald uit de begroting van Ontwikkelingssamenwerking. Koenders heeft daartoe besloten gezien de catastrofale omvang van de ramp in Haïti.

BRON: MIN Buitenlandse Zaken.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2010, 17:27:36
17:19:31   13-01-10   Ingedeeld personeel opkomen verzamelplaats.

p2kflex
17:26:05 13-01-10GROUP-1PRIO 3 MD401 HO901 SO901 Meester Troelstrastraat Ridderkerk HV Opkomst USAR Vak: 5970610
1400402BRW Rijnmond Zuid (MD 40.1)
1400874Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter van Dienst)
1400919Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmeringscode)
1400926Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmeringscode)
1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)