Inzet USAR NL bij catastrofale aardbeving 7,0 - Haïti 12-01-2010

Auteur Topic: Inzet USAR NL bij catastrofale aardbeving 7,0 - Haïti 12-01-2010  (gelezen 42153 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #160 Gepost op: 21 januari 2010, 22:32:00
Giro 555 is een algemene giro en kan door iedereen geld op gestord worden. Alleen krijgen de overtreders nu te horen dat ze het mogen storten op 555. Hier zit dus geen limiet aan totdat giro 555 wordt gesloten. Iemand die daarna nog wil storten kan dus nog storten. Voorlopig is de giro nog niet gesloten want we zijn nu hard bezig om een hoog bedrag te verzamelen op tv. We zitten nu al op € 33.182.353,- euro.  O0Hopelijk meer straks om half twaalf. Nederland is goed bezig nu!

Zo een limiet bedoel ik natuurlijk niet :D Ksnap ook wel dat er geen bedrag-limiet aan vast zit. Het gaat om een snelheidslimiet...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #161 Gepost op: 21 januari 2010, 23:04:49
;)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5852834/__Nederland_biedt_Johan_de_Witt_aan__.html

do 21 jan 2010, 22:08 | lees voor
Nederland biedt Johan de Witt aan voor Haïti

DEN HAAG -  Nederland heeft het marineschip Hr. Ms. Johan de Witt aangeboden voor hulpoperaties in Haïti. Het grootste transportschip van de marine kan veel hulpgoederen en -materialen vervoeren, evenals shovels, bootjes, helikopters en personeel, onder wie twee pelotons mariniers.

Dat heeft een woordvoerder van minister Eimert van Middelkoop (Defensie) donderdag gemeld. De Johan de Witt kan binnen elf dagen naar het door een aardbeving verwoeste Haïti varen en de spullen afleveren.

De Europese Unie heeft bij alle lidstaten een verzoek ingediend om te kijken wat voor middelen ze hebben om Haïti te helpen. Er is behoefte aan zware transporthelikopters, genie, politiecapaciteit en logistieke ondersteuning. De EU maakt nu een inventarisatie hiervan.

Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) wil de inzet van het schip als logistieke ondersteuning graag betalen, maar hij wil wel zeker weten dat er sprake is van echte hulp, zo liet zijn woordvoerder weten. Het mag volgens hem geen symboolhulp zijn.

De Johan de Witt is een amfibisch transportschip en kan diep het water in zakken zodat het ook (landings)vaartuigen aan boord kan nemen waarmee goederen op moeilijke plekken aan land gebracht kunnen worden. Verder is er opslag mogelijk van water, brandstof en zijn er medische capaciteiten aan boord.

Het schip zal dit voorjaar ook uitvaren naar Somalië om daar mee te doen in de strijd tegen de piraterij.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #162 Gepost op: 21 januari 2010, 23:05:51
Als de Rotterdam in Vlissingen ligt, ligt hij daar voor groot onderhoud. Dus zal die voorlopig niet inzetbaar zijn.
Als de Johan de Wit in Den-Helder ligt,is het even afhankelijk wat de planning is. Veelal liggen die schepen 1 week hooguit 2 weken binnen, en zijn ze weer weg.
Maar zou  Haïti zomaar een nieuwe missie kunnen worden.

Ik hoor net op de radio dat defensie de Johan de Witt ter beschikking stelt voor humanitaire hulp :)

palm is me net voor ;D ;)

Edit
Voor de beeldvorming: de Johan de Witt in de haven van Rotterdam


Ik ben benieuwd wat voor eenheden ze allemaal mee gaan nemen. Kan me zo voorstellen dat ook een detachement van de genie mee gaat om daar één en ander op te bouwen of op te ruimen en wellicht ook een detachement geneeskundige troepen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #163 Gepost op: 21 januari 2010, 23:09:50
Ik hoor net op de radio dat defensie de Johan de Witt ter beschikking stelt voor humanitaire hulp :)

palm is me net voor ;D ;)

Das een gigantisch vaartuig, wel is in Vlissingen zien liggen een paar jaar geleden bij de Marinedagen oid


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #164 Gepost op: 21 januari 2010, 23:28:34
Zit hier wel een limiet aan vast? Stel, iemand heeft nog geen geld overgemaakt naar 555 en wil dit alsnog doen. Dat houdt dus in dat wanneer hij het geld wil overmaken, hij eerst recht heeft op het maken van een snelheidsovertreding in die zone.  :o

(hij kan ook zij zijn :D)



Met mijn geciteerde reactie wil ik duidelijk maken dat ik een dubbel gevoel heb bij deze actie. Het kan personen aanleiding geven om daar even vol gas te gaan geven.


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #165 Gepost op: 21 januari 2010, 23:50:58
Met mijn geciteerde reactie wil ik duidelijk maken dat ik een dubbel gevoel heb bij deze actie. Het kan personen aanleiding geven om daar even vol gas te gaan geven.

Inderdaad zou het zo wel eens nog gevaarlijker in de buurt kunnen worden. Maar zou ik er zelf toch voor kiezen om het dan zo over te maken zoals veel ned. vanavond hebben gedaan.

Ik vind het fantastisch dat er zoveel is opgehaald!!! € 41.274.261,- en dat x2 kom je op € 83.448.252,- !!! Mag gezegd worden hier denk ik. Ned. steunt de hulpverlening zo enorm!!!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #166 Gepost op: 22 januari 2010, 12:25:12
Ik hoor net op de radio dat defensie de Johan de Witt ter beschikking stelt voor humanitaire hulp :)

palm is me net voor ;D ;)

Edit
Voor de beeldvorming: de Johan de Witt in de haven van Rotterdam


Ik ben benieuwd wat voor eenheden ze allemaal mee gaan nemen. Kan me zo voorstellen dat ook een detachement van de genie mee gaat om daar één en ander op te bouwen of op te ruimen en wellicht ook een detachement geneeskundige troepen.

als ze hem net zo strak bepakken als de gemiddelde TS tegenwoordig dan komt het helemaal goed

dat bovenstuk van de boot zitten daar gewoon verschillende kamers of is dat 1 grote opslag, hoe moet ik de inrichting van het bootje zien?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #167 Gepost op: 22 januari 2010, 12:30:49
als ze hem net zo strak bepakken als de gemiddelde TS tegenwoordig dan komt het helemaal goed

dat bovenstuk van de boot zitten daar gewoon verschillende kamers of is dat 1 grote opslag, hoe moet ik de inrichting van het bootje zien?

Vergelijkbaar met dit, maar dan kleiner en ander materieel.

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/83/San_Antonio_class_rendering.jpg
(bij foto invoegen krijg ik een foutmelding, dus dan maar even zo)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #168 Gepost op: 22 januari 2010, 12:31:44
dat ziet er wel erg strak uit zeg!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #169 Gepost op: 22 januari 2010, 15:56:01
PWN-mannen later op Haïti aangekomen

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5720337.ece/PWN-mannen-later-op-Ha%C3%AFti-aangekomen
Gepubliceerd op 22 januari 2010, 15:09
Laatst bijgewerkt op 22 januari 2010, 15:39

haarlem -  
De zes PWN-monteurs die maandag vanaf Schiphol vertrokken, zijn pas donderdag op Haïti aangekomen. De zeven drinkwaterzuiveringsinstallaties komen naar verwachting zondag aan.

De medewerkers van het waterleidingbedrijf komen uit Haarlem, Velserbroek, Lijnden, Laren, Egmond en Hoorn. Maandag vlogen zij met hun speciale lading naar Curaçao. De bedoeling was om dinsdag door te vliegen naar Haïti, maar het luchtruim zat die dag vol. Pas donderdag kon het zestal met een toestel mee dat adoptiekinderen ging ophalen. Maar voor de installaties was geen plek meer in het bagageruim, zodat die pas zondag met een vliegtuig arriveren.

,,Het leuke is dat onze mannen al die tijd gratis in een hotel op Curaçao mochten logeren. Op Haïti zijn ze nu ondergebracht in het kamp van hulpverleners. Daar zitten ze ook veilig. Ze mogen niet alleen de stad in, alleen in groepjes'', heeft de PWN-woordvoerder gehoord.

In overleg met de hulporganisaties bekijken de medewerkers momenteel plekken waar de installaties, die 2000 liter water per uur zuiveren, kunnen komen te staan zoals ziekenhuizen en kindertehuizen. Voor die klus hebben ze nu alle tijd. Op de locatie moet zoet water zijn, de installatie moet er veilig staan (niet dat de machine in de nacht gesloopt en verhandeld wordt) en er moeten mensen worden opgeleid die voor de bediening en het onderhoud gaan zorgen. Een klus waar het zestal nog wel twee weken mee zoet is.
Samen sterk in de hulpverlening!