Salaris directeur Rode Kruis

Auteur Topic: Salaris directeur Rode Kruis  (gelezen 11001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rietje

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 april 2004, 12:30:13
helemaal mee eens gerard, en dan te bedenken dat ik jaren door weer en wind met een bus langs de deur ben gegaan voor meneer zijn salarig, het is dat ik er om gezondheids redenen mee ben gestopt anders had ik dat nu radiekaal gedaan ik vind het niet normaal en kan wel  :'( :'( :'( :'(

firemanr

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2004, 12:51:19
Ja, zo'n bedrag voor zo'n organisatie is niet echt goed te keuren, vind ik persoonlijk..... :-\
Maar ja de kabinetsleden verdienen ook nog te weinig en zouden 30% loonsverhoging moeten hebben.... :-X
En wij maar bezuinigen met die .....-euro. >:(

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 9 april 2004, 14:24:32
ik ben zelf ook NRK vrijwilliger hoor en ik vindt het zelf ook jammer dat het geld niet aan iets anders besteed kan worden. Maar ja personeel is een markt van vraag en aanbod en als je de juiste persoon kunt vinden voor een redelijk salaris is dat mooi meegenomen natuurlijk, maar je kunt dat niet eisen, dienen de juiste mensen zich voor een dergelijk salaris niet aan, dan kun je twee dingen doen, of met minder genoegen nemen of er meer voor betalen, iets wat uiteraard geldt voor ieder bedrijf.

En waar ben je dan beter mee af ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

bert

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 april 2004, 16:22:33
Ik vind de reacties hier ronduit belachelijk. Ik snap echt niet dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn. Een directeur van een organisatie als het Rode Kruis heeft een ongeloofelijk grote verantwoordelijkheid. Ten eerste moet hij de middelen goed beheren. Ten tweede moet hij de organisatie op een efficiente en effectieve manier laten draaien. Ten derde heeft hij internationale en nationale politieke verantwoordelijkheid. Kortom, de directeur van het Rode Kruis heeft minstens de verantwoordelijkheden en de jobmoeilijkheid (en zwaarte) van een manager in een privébedrijf. Dus heb je ook iemand nodig die zo'n functie kan uitoefenen en die kan je alleen maar aantrekken tegen een bepaalde prijs.

De directeur van het Rode Kruis verdient in vergelijking met andere managers nog relatief weinig, dus de man die dat doet moet wel een bepaalde affectieve relatie hebben met het Rode Kruis. Zijn loon is ook geen "weggesmeten geld". Als hij een slecht financieel, personeels en ander beleid uitstippelt, gaat het Rode Kruis veel meer geld verliezen dan 150000 €. Het is gewoon kortzichtig om te beweren dat dat weggesmeten geld is.

Mensen die om die reden uit organisaties stappen, kunnen totaal niet inschatten welk belang een goede directeur heeft voor zo'n organisatie. Als je wil dat de volgende jaren alles in het 100 loopt moet je zeker eisen dat er iemand komt die voor 40000€ per jaar wil werken ...

sorry dat ik zo kwaad reageer, maar af en toe is het eens nodig om duidelijk te maken dat het niet alleen de uitvoerende laag van een organisatie alles doet draaien. Een goede organisatie en omkadering is minstens de helft van het werk

Jos Kaldenhoven

• Forum gebruiker
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #14 Gepost op: 9 april 2004, 16:36:10
En met "deze wijze woorden van Bert" sluit ik de discussie, die niet op dit forum thuis hoort. Het Hulpverleningsforum discussieert over hulpverlening en niet over zaken of een directeur nu wel of niet het salaris mag verdienen dat hij of zij verdient.
Los van het feit dat ik emoties kan begrijpen over de hoogte van bepaalde vergoedingen: niet op dit forum....