Helaas, geen bouwkundige opleiding. Ik zal eens rondzoeken of er een internetcrimineel is geweest die de NEN downloadbaar heeft gemaakt
Roken is bij de melders die momenteel in de zaal hangen dus wel een probleem. Wat niet echt problemen oplevert, aangezien er toch alleen maar tussen +- 12 uur (als het concert is afgelopen) en 1 uur (dan moet het pand leeg zijn, (convenant..) en scchakelen de melders zich weer aan). Geen idee of die melders dan ook daadwerkelijk reageren op rookmachine's, het LB gaf aan dat de toneelschakeling is aangebracht om het gebruik van rookapparatuur mogelijk te maken (en dus ook zodat er gerookt kan worden tijdens voorstelling, wat dus niet meer kan in verband met horecawetten), dus ik neem aan dat dit wel problemen oplevert.
Loos alarm komt over het algemen niet zo veel (meer) voor, maar alsnog is het een probleem dat de meeste muziekanten het erg gaaf vinden om de volumeknop van de versterker op tien te zetten, en zo de slow-whoop niet horen. Als oplossing hangt er in elke oefenruimte een melder met flitslicht, maar alsnog is gebleken (tijdens een interne oefening) dat het flitslicht lang niet sterk genoeg is, en het wel even duurt voordat mensen door hebben dat de whoops ook lekker staan te loeien en dat misschien wel eens het signaal kan zijn dat er brand is.
Het zou inderdaad zo moeten zijn dat elke ruimte gecontroleerd moet worden in geval van brand. Hier komt weer het punt kijken dat dus alle IB'ers (instrumentenbeheerders) toch wel een zeker training of instructie moeten krijgen over wat te doen in geval van brand. En dan zijn bijna alle Ib'ers zelf ook nog eens muzikanten en dus redelijk eigenzinnig:P Het beste zou zijn als alle Ib'ers gewoon een BHV-cursus krijgen, maar helaas is dit om budgetaire redenen niet mogelijk.
Met PvE neem ik aan dat je het plan van aanpak (oid) bedoelt. Ja, de brandweer is destijds (2006) akkoord gegaan. In de tussentijd zijn er wat interne reorganistaties geweest, wat betreft het personeelsbeleid ed.
Dect-telefoons zouden een handige optie zijn, ware het niet dat er momenteel een analoog systeem ligt, en ook hier het budget bij komt kijken. we drijven een beetje voort op subsidies van de gemeente, dus het moet allemaal zo min mogelijk kosten:P Echte hollanders hier!
Al deze uitschakelingen worden niet in het logboek vermeldt, ik weet niet of het een mogelijkheid is dat de brandweer toestemming heeft gegeven dat het uitschakelen van de toneellus niet vermeld hoeft te worden?