Hond verdronken + twee brandweermensen door het ijs gezakt - Rotterdam 17-01-2010

Auteur Topic: Hond verdronken + twee brandweermensen door het ijs gezakt - Rotterdam 17-01-2010  (gelezen 13060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Met alle respect voor de brandweermensen>>> Ik zie op het filmpje geen duikers, maar "gewone"brandwachten op het onbetrouwbare ijs. Ik snap dat je graag wilt redden(en het gejank van de honden is ondoorgrondelijk) , maar gaat dit niet te ver?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Is dit niet iets wat men meer wil stimuleren? Oppervlakte reddingen door de bemanning van een TS.  ???


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Riskante onderneming.. Echter, waarschijnlijk hebben ze in het achterhoofd gehad dat er al een WO aanrijdend was? Maar goed, dat zijn speculaties, en die mogen hier niet  ;D  Enorm dapper van de brandweermannen!


Gast48368

  • Gast
Riskante onderneming.. Echter, waarschijnlijk hebben ze in het achterhoofd gehad dat er al een WO aanrijdend was? Maar goed, dat zijn speculaties, en die mogen hier niet  ;D  Enorm dapper van de brandweermannen!

Dapper zeker wel, maar wijs? Voor een hond?? Ik hoop niet dat mijn ega zich er op deze manier aan waagt........ :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Uit onderstaande zou je inderdaad kunnen opmaken dat de WO aanrijdend was. Onduidelijk is of ze toen al te water waren?

10:41:31   17-01-10      GROUP-1   PRIO 2 TS311 Kralingse Plaslaan Rotterdam HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: dieren) Vak: 5994302

p2kflex
10:45:16 17-01-10GROUP-4PRIO 2 AL311 Rzv Kralingse Plaslaan 113 Rotterdam HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: dieren) Vak: 5994302


10:48:44   17-01-10      GROUP-1   PRIO 1 WO441 Rzv Kralingse Plaslaan 113 Rotterdam HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: dieren) Vak: 5994302

p2kflex
10:49:12 17-01-10GROUP-1PRIO 1 OD301 Rzv Kralingse Plaslaan 113 Rotterdam HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: dieren) Vak: 5994302
p2kflex
10:55:16 17-01-10GROUP-2A1 AMBU 17106 ONGEVAL Rzv Kralingse Plaslaan 113 3062CD Rotterdam rt bon 4871
p2kflex
10:58:33 17-01-10GROUP-1A1 AMBU 17101 ONGEVAL Rzv Kralingse Plaslaan 113 3062CD Rotterdam rt bon 4873
p2kflex
10:59:39 17-01-10GROUP-1PRIO 1 TS231 HV221 Rzv Kralingse Plaslaan 113 Rotterdam HV personen betrokken (Soort Inzet HV: dieren) (Middel Hulpv.: ja) Vak: 5994302


Gast48368

  • Gast
Uit onderstaande kan je inderdaad opmaken dat de WO aanrijdend was

WO aanrijdend is toch geen vrijbrief voor dit soort gewaagde praktijken?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
WO aanrijdend is toch geen vrijbrief voor dit soort gewaagde praktijken?

Ik denk dat deze discussie wel een goede is. Steeds zie je dat in het land de duikteams verder afgebouwd gaan worden waardoor de rij tijd gaat toenemen. De bemanning van de TS wordt opgeleid voor oppervlakte reddingen. Dan past deze handelswijze daar toch helemaal in?  ::)

Het is een eeuwige discussie of je voor een dier evenveel risico moet nemen als voor een mens...  ;)


Gast48368

  • Gast
Het is een eeuwige discussie of je voor een dier evenveel risico moet nemen als voor een mens...  ;)

.........het redden van mens en dier ligt idd op dezelfde golflengte als we op de boeken af mogen gaan.

Ook maakt het wel degelijk verschil of er een beroepskorps geallarmeerd word of een vrijwillig korps met WO uit een verre buurtgemeente. (vaak 45 min aanrijtijd)


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
WO aanrijdend is toch geen vrijbrief voor dit soort gewaagde praktijken?
Dat zeg ik ook niet toch? Zeg alleen dat de brandweermannen dat misschien gedacht hebben, echter zoals te lezen was, is dat speculatie en dat schijnt hier dus niet te mogen.

Ik kan me inderdaad afvragen of het voor een hond geoorloofd is om zo het ijs op te springen. Ik had het niet gedaan.
En nu laait de discussie op over de "afbouw" van de duikteams. Dat komt de dekking toch niet ten goede? Gaat dit geen onnodige slachtoffers kosten?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Dat zeg ik ook niet toch? Zeg alleen dat de brandweermannen dat misschien gedacht hebben, echter zoals te lezen was, is dat speculatie en dat schijnt hier dus niet te mogen.

Ik kan me inderdaad afvragen of het voor een hond geoorloofd is om zo het ijs op te springen. Ik had het niet gedaan.
En nu laait de discussie op over de "afbouw" van de duikteams. Dat komt de dekking toch niet ten goede? Gaat dit geen onnodige slachtoffers kosten?

We moeten niet gaan doorslaan....  :-X Speculatie opschrijven uit kennisniveau of kennis van plaatselijke omstandigheden mag altijd. Het gaat erom dat wannabee's geen 'rare zaken' gaan roepen...