Hond verdronken + twee brandweermensen door het ijs gezakt - Rotterdam 17-01-2010

Auteur Topic: Hond verdronken + twee brandweermensen door het ijs gezakt - Rotterdam 17-01-2010  (gelezen 13558 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Ik weet niet hoe het in de landen geregeld is met duikpakken op de TS / HV ?
K ken in ieder geval een aantal kazerne's met een duikpak op de TS / HV om zo in ieder geval iets te kunnen doen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
hier in barneveld liggen op de TS en HV zover ik weet geen duikpakken, wel waadpakken die tot je borst waterdicht zijn

maar volgens mij zijn die pakken standaardbepakking, of niet? omliggende posten, kootwijkerbroek, zwartebroek hebben er ook een bovenstuk bij omdat ze veeredtakel doen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Tijgernest

• Senior gebruiker
Met alle respect voor de brandweermensen>>> Ik zie op het filmpje geen duikers, maar "gewone"brandwachten op het onbetrouwbare ijs. Ik snap dat je graag wilt redden(en het gejank van de honden is ondoorgrondelijk) , maar gaat dit niet te ver?

Wij zijn er voor redding van mens EN DIER. Bij brand vinden wij een paar brandblaren acceptabel wanneer we daarmee een leven kunnen redden. Als de ingezette ploeg beschikt over goede drijfmiddelen en een lijn, zoals hier, waarom zou voor het redden van een dier een nat pak en een flinke portie kippenvel niet kunnen? Omdat het een dier is? Had dit bij een kind wel gekund?

Ik heb met ontroering naar het filmpje gekeken en het moet van mijn hart: redders, GRANDIOZE actie! Triest dat het tevergeefs was, maar jullie hebben iin ieder geval met de beschikbare middelen gedaan wat je kon, waar vele anderen schijterig aan de kant zouden zijn blijven staan. Mensen die geen enkel goed overwogen risico willen lopen, in ieder geval wanneer het het redden van dieren betreft, moeten zich afvragen of zij bij de brandweer wel goed zitten!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

Tijgernest

• Senior gebruiker
hier in barneveld liggen op de TS en HV zover ik weet geen duikpakken, wel waadpakken die tot je borst waterdicht zijn maar volgens mij zijn die pakken standaardbepakking, of niet? omliggende posten, kootwijkerbroek, zwartebroek hebben er ook een bovenstuk bij omdat ze veeredtakel doen
Een waadpak is een stuk linker dan de redvesten die men hier gebruikte: als ze vol lopen, kun je geen kant meer op
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

Dinges

• Senior gebruiker
Ik kan me aansluiten bij Tijgernest. Ook ik zou de hond achterna springen. Zeker mijn ''eigen'' honden, maar ook die van een ander, mocht ik getuige zijn. Jas uit, schoenen uit, spijkerbroek uit en gaan. Z.s.m, en daarna direct opwarmen.

Maar hier zullen altijd meningsverschillen over blijven verstaan. Sommige dingen kun je niet uitleggen, daar moet je een hond voor hebben, of hebben gehad.  ::)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Een waadpak is een stuk linker dan de redvesten die men hier gebruikte: als ze vol lopen, kun je geen kant meer op

Uiteraard moet het reddingsvest dan OOK over het waadpak gedragen worden ;)

Overigens is dat hetzelfde met niet helemaal dichtgeritste droogpakken :D

Joost

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Ik kan me aansluiten bij Tijgernest. Ook ik zou de hond achterna springen. Zeker mijn ''eigen'' honden, maar ook die van een ander, mocht ik getuige zijn. Jas uit, schoenen uit, spijkerbroek uit en gaan. Z.s.m, en daarna direct opwarmen.

Maar hier zullen altijd meningsverschillen over blijven verstaan. Sommige dingen kun je niet uitleggen, daar moet je een hond voor hebben, of hebben gehad.  ::)

Er zit wel een verschil tussen het met redvest en aan lijn te water gaan of als burger zonder lijn en redvest te water gaan.....die laatste optie zou ik afraden ;)

Dinges

• Senior gebruiker
die laatste optie zou ik afraden ;)

Zijn we vroeger allemaal niet eens door het ijs gezakt? Als een gek naar huis fietsen, en thuis waren je broekspijpen al bevroren. Nogmaals, ik spring erin.  ::)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Dat wel, maar gezien de beelden acht ik het niet aannemelijk dat je hier snel uit komt ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
hier in barneveld liggen op de TS en HV zover ik weet geen duikpakken, wel waadpakken die tot je borst waterdicht zijn

maar volgens mij zijn die pakken standaardbepakking, of niet? omliggende posten, kootwijkerbroek, zwartebroek hebben er ook een bovenstuk bij omdat ze veeredtakel doen

Hier hebben ze ''echte'' duikpakken. Ook om bijvoorbeeld te gebruiken bij paard in de sloot etc.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !