jaa, maar als je verkeerde baanvak meld en je rijd vanaf 2 kanten aan, verkort je wel weer de uitruktijd, zou het daar niet omgaan, wachten ze wel tot het voertuig aan de andere kant is,
dus toch uitruktijd verkorting
Zit hier een vraag in?
Het punt is, dat je niet zomaar over een vangrail heen kunt en het welles eens voordoet dat de melder niet de juiste baan vermeld of totaal onduidelijk is waar het ongeluk heeft voorgedaan (L of R). Vandaar dat er van twee kanten wordt aangereden (verschillende korpsen of het zelfde korps als de mogelijkheden er zijn).
Voorbeeld ter verduidelijking.
Ongeval op A73. Melder onduidelijk aan dat er een ongeval is gebeurt, Hij rijdt richting Venlo en ziet ongeval aan andere kant richting Nijmegen en vergeet te zeggen dat het aan de andere kant is gebeurt. Er zijn levens gemoeid dus kan de AC bepalen om vanuit Boxmeer (TAS 1) en vanuit Oeffelt of Cuijk (TAS2) beide een TAS te sturen. Zie afbeelding.
Stel dat je alleen uitgaat dat het grondgebied van TAS 2 zou zijn, en het is op de andere rijbaan (die van TAS 1), scheelt dit enkele kilometers omrijden. Vandaar de overweging om twee TAS'n op pad te sturen!
zie afbeelding