Waarom doen jullie dit werk (nog)??

Auteur Topic: Waarom doen jullie dit werk (nog)??  (gelezen 4015 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Gepost op: 17 januari 2010, 12:15:51
Waarom doen jullie (hulpverleners) dit werk??

Deze vraag heb ik omdat ik een hoop ontevredenheid (door de regels heen) lees.

Voor de burgers?  Daar krijg je toch alleen maar een grote mond van en waarderen je niet
Het loon ??  is te laag net als de vergoedingen.
Voor de overheid?  Die laten je vallen als je wat overkomt

er moet iets anders zijn waarom jullie dit werk (nog) doen, ik ben benieuwd naar de antwoorden




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2010, 12:23:15
Het is heus niet alleen maar kommer en kwel! Je maakt net zo veel leuke dingen mee. Na iets vervelends weer iets leuks meemaken...zo blijf je een beetje in evenwicht! En het maakt het afwisselend, uitdagend. Na een werkdag het gevoel hebben van; zo, ik heb weer iets kunnen betekenen vandaag. Heerlijk toch?
Nu kom ik net kijken in HV-land, maar heb al behoorlijk de smaak te pakken.  ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2010, 17:53:03
Dit is de eerste baan die ik heb waarbij ik elke dag fluitend naar het werk toe ga. Er zit afwisseling in, een gezonde portie adrenaline en geen dag is hetzelfde. Sterker nog, vaak weet je geeneens waar je over 10 minuten zult zijn. Verder kan je vaak iets betekenen voor iemand, en ga je met heel verschillende mensen en disciplines om. Je bent een soort van kameleon. Tel daarbij de vele vrijheden op. Als het erop aan komt, moet je er wel staan, maar daarbuiten is er ook genoeg ruimte voor allerlei vormen van ontspanning. Voor mij zit dus alles erin! Ik weet uit ervaring dat het hebben van een leuke baan belangrijker is dan een minder leuke, stressvolle baan waarbij je wel leuk kan verdienen.

Overigens wil je bericht wel iets nuanceren. Niet elke burger geeft je een grote mond, het merendeel is nog steeds blij met onze komst. Ook het loon is niet zo slecht wat mij betreft.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 18:26:42
Omdat ik werk met een gezellige groep vrijwilligers. anders zou ik er vandaag nog mee ophouden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2010, 00:42:25
Dit is de eerste baan die ik heb waarbij ik elke dag fluitend naar het werk toe ga. Er zit afwisseling in, een gezonde portie adrenaline en geen dag is hetzelfde. Sterker nog, vaak weet je geeneens waar je over 10 minuten zult zijn. Verder kan je vaak iets betekenen voor iemand, en ga je met heel verschillende mensen en disciplines om. Je bent een soort van kameleon. Tel daarbij de vele vrijheden op. Als het erop aan komt, moet je er wel staan, maar daarbuiten is er ook genoeg ruimte voor allerlei vormen van ontspanning. Voor mij zit dus alles erin! Ik weet uit ervaring dat het hebben van een leuke baan belangrijker is dan een minder leuke, stressvolle baan waarbij je wel leuk kan verdienen.

Overigens wil je bericht wel iets nuanceren. Niet elke burger geeft je een grote mond, het merendeel is nog steeds blij met onze komst. Ook het loon is niet zo slecht wat mij betreft.
Ik zou het niet anders kunnen zeggen.... doen we natuurlijk ook wel hetzelfde... :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010, 10:39:55
Het werk zelf is gewoon heel erg leuk, en moet zeggen de vrijentijd bevalt mij ook.
Het salaris compenseer  ik met mijn bijbaan.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2010, 14:01:03
For the same reason everybody else does it: Chicks, money, power and chicks.
Arts  www.alphalog.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2010, 10:49:41
And dont't forget the chicks :)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2010, 00:24:41
Did we mention the chicks?  ^-^
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


vrm

  • happer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2010, 20:38:17
Waarom ik nog op de hap werk?

Omdat het gewoon ontzettend leuk en afwisselend werk is.
Soms een pittige dienst met "veel" terminale patienten.
En dan als afsluiter een oudere man die zijn demente vrouw verzorgd en ondanks zijn verstopte ingewanden waar hij al dagen last van heeft nog gewoon zit te lachen.
Terwijl hij dat deed moest hij overigens wel zijn buik vast houden want het lachen was wel een beetje pijnlijk.
Soms een rustige dienst met tijd om lekker een boek te lezen.
Soms een beetje komisch omdat "tante" van 87 haar plastabletjes maar niet meer neemt, omdat ze moe wordt van het heen en weer lopen en vervolgens haar broek niet meer aan kan vanwege het vocht in haar benen
En soms een hectische dienst waarbij je 4 keer een ambu met a1 moet laten komen.
En daarbij gewoon leuke contacten met collega's, collega's en patienten.
En soms is het wat minder, maar die ene lach of dankbare blik maakt een hoop goed!

Kortom, als ik na een dienst naar huis rij heb ik altijd een voldaan gevoel, ik hou van mijn (bij) baan