Even een knuppel door het hoenderhok:
Ik heb nog maar weinig steekhoudende argumenten gezien voor het rijden in een groot benzine/diesel slurpend voertuig
Dingen die voorbij komen:
-Betere zichtbaarheid: echter waarom rijden andere diensten dan in kleinere (lees: zuiniger) auto's
-Beter overzicht over het verkeer: er zijn hoge auto's die vele malen zuiniger zijn
-betere instap: er zijn genoeg andere auto's met hoge instap
-meer laad/werkruimte: de werkruimte en laadruimte is in een touraeg niet veel meer dan in bv een ford focus/mondeo
-veel ritten: ook in een zuiniger auto kun je lang zitten en je maakt mij niet wijs dat een huisarts veel langer in de auto zit dan bijvoorbeeld een agent en veel meer moet in en uit stappen
Nogmaals:
Het is naar mijn idee een voorbeeldfunctie, en de huisartsvoertuigen springen er nogal boven uit, als je vergelijkt met andere hulpverleningsdiensten. wie het betaald maakt me dus eigenlijk nog niet eens zoveel uit.
Het rijk wil dit soort auto's zoveel mogelijk van de weg af hebben en dan past het niet dat een hulpverleningsdienst er juist wel in gaat rijden.
Tsja, en noem het onzin hier een topic over te starten... Ik verwonderde mij er gewoon over en dan is dit De plaats om andermans mening te peilen...
Dus lees het en reageer of sla het gewoon over.