Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?

Auteur Topic: Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?  (gelezen 37978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tsjiaotai

• Junior gebruiker
  • **
  • dokter
Reactie #60 Gepost op: 15 maart 2010, 22:30:06
Toch nog maar even een reactie vanuit de huisarts-hoek ( ik ben huisarts, werk veel op HAP's en gebruik regelmatig de volkswagen). Ben het met jullie eens dat het niet de meest milieuvriendelijke auto is. Moet wel zeggen dat het qua gebruiksgemak een veel fijnere auto is dan de wagens hiervoor (audi). Hoge instap, goed zicht, en ook hoge "tilhoogte" van alle apparatuur. Je moet je voorstellen dat we bij A1 en A2 meldingen vaak met best wat spullen naar binnen gaan :
- mijn eigen artsentas
- de medicatie koffer
- zuurstoffles
- AED
- soms verbandkoffer
- soms catheterkoffer

Het is soms best sjouwen voor de chauffeur en de dokter. Wel zo fijn dat het op makkelijke hoogte, ergonomisch goed uit de auto te halen is. Dat was in de audi's veel slechter.
Afgelopen week zat ik tijdens een visitedienst, 8 van de 8 uur onderweg in de volkswagen (de tijd bij de patient even niet meegerekend). Het is dan best fijn als de auto goed zit ( ook voor de chauffeur) en comfortabel rijdt. Sinds we regelmatig met prio-1 rijden vind ik het ook wel fijn, dat het een 'veilige' auto is en dat er goed zicht is. Ook op dat gebied vind ik de VW een fijne auto.....

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 16 maart 2010, 10:42:52
Als je veel op de weg zit is een goede auto noodzakelijk voor comfor, veiligheid, etc. Natuurlijk is het verbruik een issue. Ik vind het belangrijker dat als ik een huisarts bel die bij mij langs moet komen dat deze uitgerust is en veilig (ongeacht weer/verkeers extremiteiten) bij mij aankomt om een goede diagnose te stellen.