Ik had dit topic al even niet gevolgd, ik had nl niet gezien dat er een apart topic van gemaakt was, ipv een kreet van mij in een ander topic. Maar awel. Zo komt de discussie goed los.
De titel is alleen niet helemaal juist geformuleerd. waar het mij eigenlijk (los van aanschafprijs, leasen ed.) om gaat is het enorme brandstof verbruik. Ik heb op internet gevonden dat de Touraeg zo'n 1:8 haalt en dan bij strikt "het nieuwe rijden" toepassen, wat toch niet echt lukt met A1.
en dan ga je toch echt voorbij aan mijn idee van publieke functie. Ok. Ook de blauwe en rode kolom heeft her en der wat "Aso-bakken" om ze dan zo maar even te noemen, maar die vielen mij hier in Zeeland minder op.
En ruimte, dat heb je ook in andere auto's. Goed, de hoge zit is een voordeel, maar waarom rijdt dan zo'n beetje het merendeel van de blauwe kolom in lage auto's?
en om nog even op onderstaande opmerking in te gaan:
@Folkert
Waarom denk je dat bijna alle ambulancediensten kiezen voor de Mercedes Emergency Sprinter? Omdat ze zo nodig met een Ster in de grille willen rondrijden.....nee je kiest voor kwaliteit en duurzaamheid.....Goedkoop is op den duur altijd Duurkoop!!
Ruud
Ambulances zijn een heel apart verhaal. Hierbij heb je te maken met goed weggedrag voor de chauffeur tegenover ruimte, comfort en praktische overwegingen voor de verpleegkundige achterin.
Veel ambulances zijn daarin een compromis. en die met die ster hebben het nu juist zo goed voor elkaar dat beide partijen tevreden zijn.
maar met dit laatste gaan we weer wat off-topic...
Zuipende asobakken
daar waren we gebleven