Leuke discussie!
Maar alsik eerlijk mijn mening mag geven:
Hoe dit ook gefinancieerd wordt, links-om of rechts-om betalen we er met z'n allen aan mee...
Het kiezen voor een Toareg of een Tiguan heeft nog andere redenen: de hogere zit zodat je beter zicht hebt over de rest van het verkeer. Een hoger voertuig zodat deze in geval van een A1 beter wordt opgemerkt door het overige verkeer alsook de 4X4 die soms in het buitengebied en in de recente sneeuw periode zijn nut bewijst. Topmodel Tiguan staat voor een Consumentenprijs van ongeveer €40.000,= in de prijslijst, terwijl de Touran echt niet zoveel goedkoper is.
Verder wil ik je echt niet aanbevelen om een hele dag in een goedkoop klein autootje te moeten rijden want dan voel je dat behoorlijk aan je lijf op een gegeven moment.
Een groter voertuig valt beter op, mee eens... Maar even eerlijk, hoe vaak rijdt een huisarts echt met spoed?
Ten tweede, als argument het buitengebied... Nu woon ik zelf op het "platte land". Maar het tijdperk dat we hier met voornamelijk zandwegen te maken hebben is al 50 jaar voorbij.
Die enkele zandweg die er nog is, en dus de uiterst geringe kans dat er juist daar een dokter door moet, vind ik een beetje ver gezocht.
En ook een klein autootje kan comfort hebben... Wat bergruimte betreft: waarom niet een gewone Vito of ander klein model bestelwagen?
Maar ergens denk ik... ach... Er gaan miljoenen euro's naar allerlei zinloze overheidsprojecten en naar het buitenland. Wat maken die paar ton dat die auto's meer kosten nog uit?