Uiteraard geldt e.e.a. voor alle hulpdiensten maar hier in zeeland zijn het vooral de HAP voertuigen die er erg uitspringen.
Brandweer heeft nu eenmaal grote voertuigen nodig, al kun je over de auto's van de OVD ed. ook discusieren. Bij politie rijden ze in zuinige auto's.
En wat betreft opgepropt zitten; mijn al eerder genoemde focus (bij politie veel gebruikt, zo ook de mondeo) is erg veel ruimte, ook voor de bijrijder.
De hoge instap: ok, dat is een groot voordeel. Al kun je betwisten of huisartsen die dat nodig hebben nog wel diensten moeten doen
Het kiezen voor diensten, als je huisarts wordt weet je dat diensten erbij horen, of je nou in een HAP deelneemt of niet...
Heeft iemand de betreffende HAP die die dure auto's heeft, al eens gevraagd waarom ze zulke dure auto's hebben? Er is vast een afweging gemaakt welke auto er moest komen, zoals iedereen dat doet die voor het bedrijf een auto aanschaft. Voor ons is dit nu ondoorgrondelijk. Ik zie het in dit topic nog wel gebeuren dat iemand alle eisen en afwegingen onder elkaar zet, vervolgens 50 auto's vergelijkt en hier een advies namens ons neerzet aan alle meelezende HAP's welke auto het meest geschikt zou zijn. Dat lijkt me echt tof!
Verder: als je een auto met hoge instap nodig hebt, dan moet die aanpassing er maar komen. Iedereen moet zo lang mogelijk doorwerken voor de economie. Secretaresses kunnen een aangepaste bureaustoel krijgen, etc. Als je als huisarts dan je vak goed kunt blijven uitoefenen met een verhoogde instap, prima toch? Zolang je maar niet met je rollator de trap op moet in je dienst.
Dus: zet eens iets opbouwends neer i.p.v. roepen dat ze een voorbeeldfunctie hebben en in te dure auto's hebben; dat mag wel, maar dat heb ik al zo'n 20 keer gelezen hier dus dat punt is gemaakt.
Zijn er trouwens voorbeelden van HAP's met een ander wagenpark? Ook leuk om de verschillen eens naast elkaar te zetten en te bedenken wat de motivatie is.