Agenten gaan los in de sneeuw http://www.nu.nl/werk-en-prive/2164409/agenten-gaan-los-in-sneeuw.htmlUitgegeven: 18 januari 2010 09:08
Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 09:12
AMSTERDAM – Ook in Groot-Brittannië is de nodige sneeuw gevallen en daar weet een groepje agenten duidelijk raad mee. Op YouTube is althans een filmpje verschenen waarop te zien is hoe de politiemensen onder diensttijd genieten van het witte landschap.
De agenten hebben niet alleen hun uniformen aan, ze gebruiken ook hun materiaal om mee te spelen. Zo is onder meer te zien hoe een agent zijn schild gebruikt als slee. Hij zoeft er een flink eind mee de berg af, een en ander onder luide aanmoediging van zijn collega’s.
De baas van het stel was duidelijk minder ingenomen met de activiteiten. “Ik heb ze er in niet mis te verstane woorden aan herinnerd dat onder werktijd spelen met politiemateriaal, en dus op kosten van de belastingbetaler, een zeer slecht idee is mochten zij onder mijn hoede verder willen,” laat Andrew Murray weten aan Metro.
Draaien
Rick Latham, die het filmpje op YouTube plaatste, verbaast zich nog steeds over de gebeurtenissen. Hij had nooit gedacht dat de agenten het goed zouden vinden dat hij zijn camera liet draaien. “Ik vroeg of ik mocht filmen en het enige dat ze zeiden was iets in de trant van ‘Wij zijn ook maar mensen’,”aldus Latham.