It is strongly recommended that local planners have undertaken an official safety risk
assessment of the beach (assisted by the appropriate national authority or body of
expertise), and that an appropriate response strategy has been defined on its basis. FEE
intends to require a safety risk assessment to be conducted at Blue Flag beaches from
2006.
Nou.. daar zullen we eerst maar eens aan moeten werken. Er zijn wel wat dingen gedaan, maar niks concreets.
The presence of a lifeguard is recommended in order to evaluate the safety level of the
beach, especially in beaches with a high number of beachgoers.
mmm wordt aangeraden ?! Dus het is nog niet noodzakelijk om er een strandwacht te hebben ?
Lifeguards should hold appropriate qualifications from a recognised training and
assessment agent and tested by qualified, independent assessors. Only national certified
lifeguards should be employed and their certificates should be checked prior to
employment.
Nou ja, onze diploma's van de bond zijn toch Nationaal, dus dat moet lukken. Maar alles moet gecontroleerd worden door een onafhankelijke instantie. Wie..Gemeente ? REDNED ? ILSE ? of een nieuw extern bureau ? Ben ik wel voor.
Lifeguards should only be employed for this particular task and not in combination with
duties such as water sport rentals and services, cleaning or other, unless there is more
than one lifeguard on duty at the same time.
Meevaller voor SSW in Zeeland. Met meer dan 2 mensen kunnen ze gewoon blijven schoonmaken
It is recommended that lifeguards wear uniforms conform with the officially recognised
red/yellow standard
Mooi dat hebben we dus al
MM heelveel dingen zouden op strand Wijk aan Zee nog gedaan moeten worden.. ook bij de brigade denk ik. Ik heb wel begrepen dat de gemeente in de toekomst hier weer een Blauwe vlag wil. Maar wij hebben daar nog niet aan gewerkt. Maar gezien de eisen lijkt het mij voor de Brigade nog wel haalbaar.
Eerst maar eens die riooloverstort weg !!