Bij de RAVU is het gebruikelijk dat je je in een andere regio telefonisch inmeld bij de MKA op het moment dat je vrij bent. Vervolgens kun je ook aangeven dat je bereikbaar bent op de ALA-Brug. Zodoende zit deze sneltoets erop en hoef je niet in iedere regio op zoek naar het inmeldkanaal.
Peter,
de ALA-BRUG is leuk, maar als ik een incident in Wijk aan Zee heb en jullie rijden in Beverwijk, jullie zijn de dichtsbijzijnde ambu, dan moet ik nog steeds eerst jullie CPA bellen. Dan door hun een rit aan laten maken. Maar de lokatie komt er niet uit, ook niet uit Ravis. En jullie moeten met mijn begeleiding ter plaatse gaan. Dus . . . . . delay. Alles is te ondervangen door jouw MDT "over te nemen", maar daar moet AZN een uitspraak over doen.
Behalve dan zeker net als afgelopen donderdag avond. Voor de 9143 nog bruggen platgehouden en een tunnel doorgankelijk gemaakt, maar inmelden . . . . . Toevallig de eenhied gespot en gekeken naar de snelheid. Vervolgens zelf contact opgenomen met de CPA Utrecht, bleek idd een spoedoverplaatsing te zijn. Maar zonder te melden onderweg. Het is dat wij het zien en de brug zijkanaal C en Velsertunnel reserveren, anders sta je daar voor geruime periode, 15 á 20 minuten, stil.
Is het niet veel handiger om dit soort systemen zo uniform mogelijk te maken en te houden? Als je allemaal hetzelfde kunstje flikt, kan je toch veel flexibeler opereren met mensen en systemen?
Of denkt DB weer veels te simpel?
Diamondback,
de gehele witte kolom bestaat uit voorzichtig elkaar benaderen, ieder in z'n eigen waarde laten en vooral lief zijn voor elkaar. Dus zo ook met de inrichting van de fleetmap voor C2000. Zo gebruikt de RAV Amsterdam - Amstelland voor elke ambu een eigen gespreksgroep, gebruikt de RAV Noord-Holland Noord voor alle A1 incidenten een incidentgespreksgroep en RAV Kennemerland clustergespreksgroepen per vervoerder. Iedereen zweert dat zijn systeem het beste is, dus . . . .
Dat is de inrichting van de fleetmap, dan nu de randapparatuur. Elke regio mag zijn eigen merk en type C2000 randapparatuur gebruiken/ aanschaffen, zolang het maar in de LARA catalogus staat. Die catalogus begon ooit met een handje vol mobilofoons en portofoons. Nu lijkt het aardig op de Wehkamp catalogus waar mijn vrouw maandenlang in kan bladeren. En dan kan je die C2000 randapparatuur ook nog eens op verschillende manieren programmeren, daarbij denkend aan de gebruiker of de gemakken voor ICT.
RR
(is C2000 te vroeg ingevoerd?)