statussen van voertuig

Auteur Topic: statussen van voertuig  (gelezen 7539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2009, 22:55:51
Ik denk niet dat je te simpel denkt DB.
Wij werken landelijk en landelijk is (met uitzondering van de inmeldprocedure) alles op de zelfde manier geregeld en ingeprogrameerd.

En dat is best heel erg makkelijk.
(Al was het maar voor het mannetje in die (landelijke) meldkamer)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2009, 11:15:42
Bij de RAVU is het gebruikelijk dat je je in een andere regio telefonisch inmeld bij de MKA op het moment dat je vrij bent. Vervolgens kun je ook aangeven dat je bereikbaar bent op de ALA-Brug. Zodoende zit deze sneltoets erop en hoef je niet in iedere regio op zoek naar het inmeldkanaal.

Peter,

de ALA-BRUG is leuk, maar als ik een incident in Wijk aan Zee heb en jullie rijden in Beverwijk, jullie zijn de dichtsbijzijnde ambu, dan moet ik nog steeds eerst jullie CPA bellen. Dan door hun een rit aan laten maken. Maar de lokatie komt er niet uit, ook niet uit Ravis. En jullie moeten met mijn begeleiding ter plaatse gaan. Dus . . . . . delay. Alles is te ondervangen door jouw MDT "over te nemen", maar daar moet AZN een uitspraak over doen.

Behalve dan zeker net als afgelopen donderdag avond. Voor de 9143 nog bruggen platgehouden en een tunnel doorgankelijk gemaakt, maar inmelden . . . . . Toevallig de eenhied gespot en gekeken naar de snelheid. Vervolgens zelf contact opgenomen met de CPA Utrecht, bleek idd een spoedoverplaatsing te zijn. Maar zonder te melden onderweg. Het is dat wij het zien en de brug zijkanaal C en Velsertunnel reserveren, anders sta je daar voor geruime periode, 15 á 20 minuten, stil.

Is het niet veel handiger om dit soort systemen zo uniform mogelijk te maken en te houden? Als je allemaal hetzelfde kunstje flikt, kan je toch veel flexibeler opereren met mensen en systemen?
Of denkt DB weer veels te simpel?

Diamondback,

de gehele witte kolom bestaat uit voorzichtig elkaar benaderen, ieder in z'n eigen waarde laten en vooral lief zijn voor elkaar. Dus zo ook met de inrichting van de fleetmap voor C2000. Zo gebruikt de RAV Amsterdam - Amstelland voor elke ambu een eigen gespreksgroep, gebruikt de RAV Noord-Holland Noord voor alle A1 incidenten een incidentgespreksgroep en RAV Kennemerland clustergespreksgroepen per vervoerder. Iedereen zweert dat zijn systeem het beste is, dus . . . .

Dat is de inrichting van de fleetmap, dan nu de randapparatuur. Elke regio mag zijn eigen merk en type C2000 randapparatuur gebruiken/ aanschaffen, zolang het maar in de LARA catalogus staat. Die catalogus begon ooit met een handje vol mobilofoons en portofoons. Nu lijkt het aardig op de Wehkamp catalogus waar mijn vrouw maandenlang in kan bladeren. En dan kan je die C2000 randapparatuur ook nog eens op verschillende manieren programmeren, daarbij denkend aan de gebruiker of de gemakken voor ICT.

RR (is C2000 te vroeg ingevoerd?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2009, 13:33:30
Het is bij deze maar weer bewezen: DB denkt te simpel.

In door de neus, uit door de mond en loslaten......


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2009, 13:35:51
Het is bij deze maar weer bewezen: DB denkt te simpel.

In door de neus, uit door de mond en loslaten......

Volgens mij verlang je terug naar de USSR... Alles op dezelfde manier....  ::) ;D Ouwe commie...  ;D ;D ;D ;D ;D


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2009, 20:47:19
@ RR

Ja, dat is inderdaad een nadeel van het via de eigen meldkamer moeten toewijzen van ritten, omdat bijvoorbeeld de systemen niet overeenkomen en omdat de eigen meldkamer wil weten wat er met de wagens gebeurd. Wat dat betreft zou het een oplossing kunnen zijn om 1 systeem te hebben en de aansturing door 1 meldkamer. Als je dan verder gaat zou 1 'dienst' met regionale teams mogelijk een oplossing zijn. Op die manier kun je een bepaalde eenheid tav werkwijzen, middelen, etc kunnen vormen. Kan er ook gelijk een beter landelijk netwerk van ambulanceposten gevormd worden die gesitueerd zijn op aanrijtijden en niet bepaald door de regiogrenzen.
Maar goed, er is een verschil tussen wat wenselijk is en wat haalbaar is.
Geloof niet alles wat je denkt.