EMP kanon stopt auto’s

Auteur Topic: EMP kanon stopt auto’s  (gelezen 4272 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 22 januari 2010, 13:46:46
Als ze hier straks een compacte versie van hebben, is het een leuk speeltje voor op een pitauto!  ;D

EMP kanon stopt auto’s

22 January 2010 12:45
http://www.gadgetgarden.nl/2010/01/emp-kanon-stopt-autos/



Dit prototype van een EMP kanon maakt het mogelijk om auto’s vrijwel direct te laten stoppen. Dit doet het door de microprocessors en elektronica in de auto op afstand uit te schakelen met een elektrisch geladen voltreffer. In de video hieronder zie je hoe het kanon werkt, helaas niet gedemonstreerd op een rijdende auto.

Het EMP kanon in de demonstratie-video is misschien niet echt mobiel, maar de plannen zijn om dit grof geschut op portable formaat in productie te gaan nemen. Het zou dan vanaf 200 meter auto’s direct moeten kunnen laten stoppen. Erg handig wanneer er bijvoorbeeld iemand op de vlucht is voor de politie! Helaas zullen mensen met oude auto’s (waarin geen microprocessors worden gebruikt) nog wel lekker door kunnen vluchten

PopSci's The Future Of Security: Car stopper - Eureka Aerospace

eurekaaerospace
13 januari 2010
A segment from Popular Science's The Future Of Security aired on The Science Channel.
Find more information at www.eurekaaerospace.com.


Samen sterk in de hulpverlening!


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2010, 17:00:34
Dit is zo'n slecht systeem natuurlijk niet :) maar ik vraag me af hoe ze dat doen bijv. bij de renault die op de handrem gaat zodra de auto uitschakelt. :P Krijg je toch gevaarlijke taferelen te zien denk ik :D of wordt dit ook uitgeschakelt?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2010, 12:22:24
Dit is zo'n slecht systeem natuurlijk niet :) maar ik vraag me af hoe ze dat doen bijv. bij de renault die op de handrem gaat zodra de auto uitschakelt. :P Krijg je toch gevaarlijke taferelen te zien denk ik :D of wordt dit ook uitgeschakelt?

Dat zal niet want je elektrocuteert het electrisch systeem. Je maakt het in feite dood...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2010, 14:04:01
Opzich een prima systeem zo!
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2010, 17:38:24
Dat zal niet want je elektrocuteert het electrisch systeem. Je maakt het in feite dood...

Dan is het idd een heel goed systeem...  O0


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2010, 18:52:54
lang leve de antieke museumstukken. die blijven altijd rijden  O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2010, 20:21:22
alleen doet de verlichting het niet meer  :D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2010, 23:20:56
Ondanks dat ik het een goed systeem vond heb ik toch nog over een paar dingen zitten denken...  ;)

Ala de motor uitgeschakeld wordt en de elektriciteit dan werkt er inprincipe niks meer. Maar als bij bij m'n motor wordt uitgeschakeld dan doet mijn rem het ook niet meer want de druk van de rem valt dan weg. Dat is bij iedere auto zo. Net als dat je stuur dan bij het sturen in stuurslot valt. Ik vraag me dan toch weer af hoe dit dan zit? :) want die dingen werken volgens mij niet op elektriciteit.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2010, 23:25:31
Maar als bij bij m'n motor wordt uitgeschakeld dan doet mijn rem het ook niet meer want de druk van de rem valt dan weg. Dat is bij iedere auto zo.

Toevallig elke keer dat je dit constateerde de handrem erop? Zo nee --> tijd voor de garage :)


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2010, 23:38:05
Toevallig elke keer dat je dit constateerde de handrem erop? Zo nee --> tijd voor de garage :)

haha jah ik begrijp je antwoord maar dat bedoel ik natuurlijk niet :) Als je motor niet draaid dan word de pomp voor je remvloeistof niet gevuld en zo gaat de druk achter je rem weg met gevolg dat je niet meer kan remmen.:) dus als het systeem je auto uitschakeld en je rijd zo'n 80-120 km/u.... dan komt het dus niet goed. met dat je stuur in stuurslot valt als je stuurd.:)