EMP kanon stopt auto’s

Auteur Topic: EMP kanon stopt auto’s  (gelezen 4274 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2010, 09:49:17
Ondanks dat ik het een goed systeem vond heb ik toch nog over een paar dingen zitten denken...  ;)

Ala de motor uitgeschakeld wordt en de elektriciteit dan werkt er inprincipe niks meer. Maar als bij bij m'n motor wordt uitgeschakeld dan doet mijn rem het ook niet meer want de druk van de rem valt dan weg. Dat is bij iedere auto zo. Net als dat je stuur dan bij het sturen in stuurslot valt. Ik vraag me dan toch weer af hoe dit dan zit? :) want die dingen werken volgens mij niet op elektriciteit.

Nooit weggesleept met de auto?
Wanneer de motor uitvalt bij een moderne, computergestuurde auto vallen de rem- en stuurbekrachtiging uit maar kun je nog wel sturen en remmen. Het kost alleen meer moeite.
Je zult iets meer aan het stuur moeten hangen en misschien letterlijk op je rempedaal gaan staan, maar het werkt nog steeds.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2010, 21:00:37
Het stuurslot valt er niet in zolang je de contactsleutel in de stand aan laat staan. Tenzij het een electromechanische systeem is wat electronisch gestuurd kan worden. wanneer je motor uitvalt staat je sleutel als het goed is in de aan stand. want je hebt hem niet zelf uitgezet. zo gauw je de sleutel in de stand uit draait kan je stuurslot inwerking treden.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als tijdens het rijden je motor uitvalt. de auto wordt dan ook nog eens afgeremd  door de motor die stilstaat. zou dit geen gevolgen hebben voor de veiligheid. bijvoorbeeld omdat de aangedreven wielen blokkeren en slippen??


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2010, 23:23:00
Ik ben benieuwd of we hier alleen in de eerste 3 maanden van dit jaar iets over lezen en zien.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2010, 23:57:59
Ik ben benieuwd of we hier alleen in de eerste 3 maanden van dit jaar iets over lezen en zien.  ;D

Potverdikke Skipper ... niet gelijk alles verklappen. >:(
We waren zo leuk bezig ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2010, 00:01:05
Oeps, sorry CMK.  ;D ::)

Jammer dat er geen icoontje is met handjes op zijn hoofd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2010, 08:53:09
Toevallig elke keer dat je dit constateerde de handrem erop? Zo nee --> tijd voor de garage :)

lijkt me stug... je remmen gaan veel zwaarder... je remmen blijven wel werken alleen je zult veel meer kracht op het rempedaal moeten uitoefenen... Dit omdat de rembekrachtiger dan niet meer werkt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2010, 15:31:30
Het stuurslot valt er niet in zolang je de contactsleutel in de stand aan laat staan. Tenzij het een electromechanische systeem is wat electronisch gestuurd kan worden. wanneer je motor uitvalt staat je sleutel als het goed is in de aan stand. want je hebt hem niet zelf uitgezet. zo gauw je de sleutel in de stand uit draait kan je stuurslot inwerking treden.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als tijdens het rijden je motor uitvalt. de auto wordt dan ook nog eens afgeremd  door de motor die stilstaat. zou dit geen gevolgen hebben voor de veiligheid. bijvoorbeeld omdat de aangedreven wielen blokkeren en slippen??

Koppeling :)
Stuurslot is mechanisch dus die kan in stand on,acc niet in stuurstand schieten...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2010, 17:49:52
ja de koppeling had ik al bedacht, maar dan is het kwaad al geschied.
wat is stuurstand eigenlijk? want ik herken dat alleen in termen van de spoorwegen.


Glenn2

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2010, 14:34:21
Ook leuk als je crimineel bent en de achtervolgende politieauto's wilt stoppen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2010, 14:38:06
Ik denk dat je dan wel heeeeel veel (crimineel) geld moet hebben om als particulier zoiets aan te kunnen schaffen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.