Dingen signaleren kan een beveiliger wél en dat juist doorgeven.
Auto'tjes op een industrieterrein midden in de nacht, verdachte situatie's etc. etc.
Hij hoeft geen staandehoudingen te doen, maar juist het signaleren en melden zijn dingen waar de politie iets aan heeft.
maar dat kan een burger ook, daar hoef je geen beveiliger voor te zijn
ja, een beveiliger is vaker op een industrie-terrein in de nacht maar die worden vaak al beveiligd door beveiligers dus dat is niets extra's maar stel dat er een auto rondrijd
wat kan de beveiliger dan? 1) er achteraan blijven rijden (goh wat spannend....) daarnaast mocht de auto stoppen dan kan de beveiliger vragen wat hij/zij daar doet maar men is de beveiliger geen antwoord verschuldigd en kan de plek verlaten wanneer hij/zij wil., sommeren om het industrieterrein te verlaten kan de beveiliger niet, het is immers openbaar terrein. 2) merk / type / kleur auto en kenteken opschrijven met datum-tijd, een persoonsomschijving. Maar ook dit mag jij en ik...........
een melding naar de politie is in mijn optiek overdreven; men doet niets strafbaars (wat zal de politie met de melding doen? die stuurt er waarschijnlijk geen wagen op af (vraag aan een centralist: wat zal jij met die melding doen?))
die melding mag ook iedereen doen.
vraag me trouwens ook af waarom de beveiliging bij de politie en Kmar staat hier op het forum, het heeft totaal niets met politie en/of Kmar te maken