Politieman sterft negen dagen 'te vroeg' voor pensioenuitkering

Auteur Topic: Politieman sterft negen dagen 'te vroeg' voor pensioenuitkering  (gelezen 2153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politieman sterft negen dagen 'te vroeg' voor pensioenuitkering

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5727695.ece/Politieman-sterft-negen-dagen-'te-vroeg'-voor-pensioenuitkering
Gepubliceerd op 25 januari 2010, 06:00
Laatst bijgewerkt op 25 januari 2010, 08:02

zandvoort -  
Nabestaanden van de Zandvoortse politieman Jan Hempenius zijn woedend op het korps Kennemerland. De onlangs aan kanker bezweken inspecteur (59) krijgt na bijna veertig jaar trouwe dienst geen ambtsgratificatie, omdat hij negen dagen voor zijn officiële pensionering is gestorven.

Het Kennemer korps draaide de pensioenuitkering eind vorige week terug, tot verontwaardiging van de nabestaanden. ,,Het gaat ons niet om het geld. Het is een kwestie van eer. Dit is beledigend voor mijn overleden vader'', aldus Hempenius' dochter Tanja.

De inspecteur stierf 19 december na een kort ziekbed. ,,Mijn vader had met m'n moeder en mij een reis willen maken van de ruim 4000 euro die hij vanwege zijn pensionering zou krijgen. Twee dagen na zijn dood kwamen korpsmensen langs. Tot onze stomme verbazing kregen we te horen dat mijn vader geen gratificatie kreeg. Terwijl hij bijna vier decennia met hart en ziel voor de politie en voor de marine heeft gewerkt.''

lees meer in de krant van maandag 25 januari 2010


Samen sterk in de hulpverlening!


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2010, 10:00:04
ZANDVOORT - Nabestaanden van de Zandvoortse politieman Jan Hempenius zijn woedend op het korps Kennemerland. De onlangs aan kanker bezweken inspecteur (59) krijgt na bijna veertig jaar trouwe dienst geen ambtsgratificatie, omdat hij negen dagen voor zijn officiële pensionering is gestorven.

Het Kennemer korps draaide de pensioenuitkering eind vorige week terug, tot verontwaardiging van de nabestaanden. ,,Het gaat ons niet om het geld. Het is een kwestie van eer. Dit is beledigend voor mijn overleden vader'', aldus Hempenius' dochter Tanja.

De inspecteur stierf 19 december na een kort ziekbed. ,,Mijn vader had met m'n moeder en mij een reis willen maken van de ruim 4000 euro die hij vanwege zijn pensionering zou krijgen. Twee dagen na zijn dood kwamen korpsmensen langs. Tot onze stomme verbazing kregen we te horen dat mijn vader geen gratificatie kreeg. Terwijl hij bijna vier decennia met hart en ziel voor de politie en voor de marine heeft gewerkt.''

Haarlems Dagblad


Schandalig.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2010, 10:29:32
Schandalig.
Nederland. Het land van wetten en regeltjes, waar normen en waarden alleen nog onder mensen leven, en niet onder grote organisaties.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2010, 12:43:41
Nederland. Het land van wetten en regeltjes, waar normen en waarden alleen nog onder mensen leven, en niet onder grote organisaties.
Dus 9 dagen kan niet? 2 weken wel? Een maand? 2 maanden? Een jaar?
Heel zakelijk gezegd: zo werken pensioenen, op gemiddeldes. De ene persoon haalt het wel, de andere niet. Als je dat niet wil, dan moet je op een andere manier sparen. :)

Dus net als het bericht over de agent die 'geplukt' wordt door de Belastingdienst: beetje kort door de bocht, hoe lullig het ook is  :-X


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2010, 12:52:48
Hoogst "merkwaardig"  :-X dat de familieleden hiermee de media opzoeken. Inderdaad, waar trek je de grens dán..? Erg spijtig voor de nabestaanden maar het is een duidelijk verhaal lijkt mij...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2010, 20:04:57
Heel erg spijtig dit alles. Maar eens te meer en uit eigen ervaring geniet nu en niet later.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2010, 20:46:04
Hoogst "merkwaardig"  :-X dat de familieleden hiermee de media opzoeken. Inderdaad, waar trek je de grens dán..? Erg spijtig voor de nabestaanden maar het is een duidelijk verhaal lijkt mij...

Die trek je als het jezelf overkomt. Nu is hert zakelijk, maar dan.....  :-X :-X :-X
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.