Voor sommigen is het de gewoonste zaak van de wereld,
levend dier doorboren en langzaam verzuipen of hopen dat een ander beest het naarbinnen werkt.
De meeste van deze dierenmisdadigers staan zelfs geregistreerd om hun hobby legaal uit te kunnen voeren.
Daar misschien eerst eens kijken, in het bestand van de vis-akte
Antecedenten onderzoek wordt ook leuk,
"Sorry meneer, u komt niet in aanmerking voor deze functie, u bent in het verleden bewust tot doodslag over gegaan en herhaaldelijk tot poging tot doodslag. "
"kom, nu moet u niet van een mug een olifant maken"
etc.
Het leukste zal natuurlijk het vraagstuk worden waar men de grens trekt.
Bij een hnd of kat, een cavia of een wurm.
En wat dacht je van alle biologen in de dop die vliegen of vlinders de vleugels uittrekken of doorboren voor eenverzameling
Het zal mij benieuwen hoe men dit denkt te gaan uitwerken.
Een deel van de huidige agenten verspreid over de korpsen bijscholen zodat ze bijvoorbeeld de dierenbescherming of handhavers kunnen bijstaan met speciefieke kennis en kunde en bevoegdheden is natuurlijk een heel ander verhaal dan wanneer je deze agenten alleen voor deze taak zou inzetten.
De functie van "caviapolitie" als neventaak voor een reguliere agent lijkt me meer op zijn plaats. En dan nog moeten er altijd een goede prioriteitstelling zijn lijkt me zo. Dus eerst de politie zorg voor mensen en openbare orde en veiligheid, en dan pas voor dieren.
Zeer geschikt om deze agenten bijvoorbeeld in te zetten bij losgeslagen vee of wild welke de (verkeers) veiligheid in gevaar brengen. Meteen een extra middel geven om dergelijke dieren effectief en het liefst op een zo humaan mogelijke manier te vangen / af te maken. Zodat het niet meer nodig is om een koe of hert met -tig schoten neer te leggen.
GreetZ,
Nachtbroeder1978