Dat is dus lood om oud ijzer. Waarom is een ernstige dierenmishandeling minder erg dan een andere zaak?
Criminelen die mekaar opruimen heb ik minder moeite mee als een onschuldig dier dat mishandeld wordt.
En daar wringt de schoen. De één vindt dit, de ander dat...
Dat is niet de intentie van mijn posting, ik beweer nergens dat een ernstige dierenmishandeling minder erg is dan een andere zaak.
Er zou méér blauw op straat komen, gewoon blauw en dieren-blauw, om het zo maar te zeggen. Als er dierenpolitie gekomen is, ten koste van de normale politie aan inzet en uren, en het zóu worden teruggedraaid, dan blijft het naar rato dus nog altijd gelijk. Er is geen méér blauw bij gekomen, er is dus slechts een verschuiving van naampjes.
Als "gewone" politie-agent kunnen de zaken betreffende dieren toch nog altijd behandeld worden, ook al is niet die extra opleiding daarvoor gevolgd? Waarom zou bij het wegvallen van de naam "dierenpolitie" niet evengoed die zaken nog behandeld kunnen worden?
Lood om oud ijzer misschien, maar een dierenpolitie waarbij mankracht uit de normale dienst getrokken is, dát was pas een wassen neus.