Dierenpolitie '144, red een dier'

Auteur Topic: Dierenpolitie '144, red een dier'  (gelezen 46713 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #120 Gepost op: 26 april 2012, 01:26:06
Dat de animalcops voortkomen uit een politiek-doorgedrukt-plaatje is duidelijk. Dat zij goed werk verrichten echter ook. Zaken waar eerder misschien wel geen aandacht voor was vanuit de regio en waarvoor we iets of iemand belde en de zaak overdroegen worden nu opgepakt en afgehandeld, wat als resultaat prachtige dossiers en veroordelingen met zich mee brengt.

Dat er (ook) bij de animalcops sprake is van geldverspilling blijkt wel uit het feit dat er landelijk meerdere mensen opgeleidt zijn onder de noemer van neventaak en nevenfunctie. Na het volgen van de opleiding bleek echter dat het full-time was (en niet naast de gewone functie uitgevoerd mocht en kon worden vanwege de beloofde aantallen in de politiek) hebben veel van deze mensen bedankt voor de functie. Gevolg is een x-aantal mensen die wel opgeleid maar nooit ingezet zijn als animal-cop.

Als men nu, vanuit de politiek, (om de PVV te pesten) de animal-cops weer willen gaan stopzetten ben ik bang dat we terugvallen in het oude plaatje en dat het een stuk minder inzichtelijk wordt wat er allemaal gebeurd in een regio...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 26 april 2012, 11:17:32
Als men nu, vanuit de politiek, (om de PVV te pesten) de animal-cops weer willen gaan stopzetten ben ik bang dat we terugvallen in het oude plaatje en dat het een stuk minder inzichtelijk wordt wat er allemaal gebeurd in een regio...

Amen. Alleen al in onze regio (en die van Jerommeke) hebben de animal-cops het druk. Er is nu eindelijk (na vele jaren) aandacht voor zaken waar voorheen niets mee gedaan werd, omdat men het niet belangrijk genoeg vond maar ook omdat er vanuit de BPZ geen tijd voor was.

Opdoeken van de animal-cops zou betekenen dat wederom veel zaken, zoals voorgaande jaren, niet behandeld zullen gaan worden...

Gast

• Gast
Reactie #122 Gepost op: 26 april 2012, 12:22:36
Opdoeken van de animal-cops zou betekenen dat wederom veel zaken, zoals voorgaande jaren, niet behandeld zullen gaan worden...

Maar tegelijkertijd komt er dan toch weer tijd vrij voor ándere zaken die nú blijven liggen of achterstand oplopen?

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 26 april 2012, 12:28:51
Maar tegelijkertijd komt er dan toch weer tijd vrij voor ándere zaken die nú blijven liggen of achterstand oplopen?

Dat is dus lood om oud ijzer. Waarom is een ernstige dierenmishandeling minder erg dan een andere zaak?
Criminelen die mekaar opruimen heb ik minder moeite mee als een onschuldig dier dat mishandeld wordt.
En daar wringt de schoen. De één vindt dit, de ander dat...

Gast

• Gast
Reactie #124 Gepost op: 26 april 2012, 12:34:52
Dat is dus lood om oud ijzer. Waarom is een ernstige dierenmishandeling minder erg dan een andere zaak?
Criminelen die mekaar opruimen heb ik minder moeite mee als een onschuldig dier dat mishandeld wordt.
En daar wringt de schoen. De één vindt dit, de ander dat...

Dat is niet de intentie van mijn posting, ik beweer nergens dat een ernstige dierenmishandeling minder erg is dan een andere zaak.
Er zou méér blauw op straat komen, gewoon blauw en dieren-blauw, om het zo maar te zeggen. Als er dierenpolitie gekomen is, ten koste van de normale politie aan inzet en uren, en het zóu worden teruggedraaid, dan blijft het naar rato dus nog altijd gelijk. Er is geen méér blauw bij gekomen, er is dus slechts een verschuiving van naampjes.
Als "gewone" politie-agent kunnen de zaken betreffende dieren toch nog altijd behandeld worden, ook al is niet die extra opleiding daarvoor gevolgd? Waarom zou bij het wegvallen van de naam "dierenpolitie" niet evengoed die zaken nog behandeld kunnen worden?
Lood om oud ijzer misschien, maar een dierenpolitie waarbij mankracht uit de normale dienst getrokken is, dát was pas een wassen neus.

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 26 april 2012, 13:36:13
Lood om oud ijzer misschien, maar een dierenpolitie waarbij mankracht uit de normale dienst getrokken is, dát was pas een wassen neus.

Eens! Gewoon agenten speciaal opleiden hiervoor. En niet uit de formatie van de huidige (toch al krappe) hoeveelheid agenten.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #126 Gepost op: 26 april 2012, 19:48:58
Kamer wil af van aparte dierenpolitie zie onderstaande link van RTL.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/fa082a46-062d-4a89-9e5b-f70371d3fa15/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 26 april 2012, 23:04:24
Volgens mij zij er al jaaaaaren BOA's in dienst bij de dierenbescherming, dit lijkt mij toch echt een taak voor deze dames en heren...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #128 Gepost op: 27 april 2012, 00:02:06
Volgens mij zij er al jaaaaaren BOA's in dienst bij de dierenbescherming, dit lijkt mij toch echt een taak voor deze dames en heren...

Dat klopt, dat zijn de veertien districtsinspecteurs. Niet echt een denderend aantal dus.
Hier meer over de LID: http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 27 april 2012, 08:34:58
Kan men in mijn optiek dus beter daar het geld insteken wat nu aan de "animalcops" word besteed.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn