112 bellen en dan je telnr afgegeven

Auteur Topic: 112 bellen en dan je telnr afgegeven  (gelezen 2924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2010, 11:36:42
aan de andere kant als je bij iedereen het 06 nr registreerd ongeacht of het een belangrijke melding is,
kun je het ook niet vergeten in zo'n stress casus waarbij het nou net heeeeel belangrijk is. ^-^
en zou je het door de stress kunnen vergeten omdat het geen gewoonte is

zoals ik al eerder aangaf...worden niet alle 06-nrs automatisch doorgegeven naar de behandelende regio... en moet je dus wel he telefoon nr moeten vragen omdat het niet in je scherm verschijnt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2010, 11:53:06
zoals ik al eerder aangaf...worden niet alle 06-nrs automatisch doorgegeven naar de behandelende regio... en moet je dus wel he telefoon nr moeten vragen omdat het niet in je scherm verschijnt...

En r.bles pleit er dus voor altijd het nummer te vragen, zodat het een automatisme van de centralist wordt O0
(en je in kritische situaties daardoor niet vergeet het nummer te vragen)

Overigens vraag ik altijd zelf aan de centralist of ze m'n nummer moeten hebben, als daar nog niet om gevraagd is. En daar wordt nooit afwijzend op gereageerd.

'Vroeger' op de scanner hoorde je nog wel eens (niet vaak) dat een eenheid om meer info vroeg, maar dat de meldkamer het nummer niet had. En dat wil ik zien te voorkomen, het zou jammer zijn als daardoor mijn melding geen / onvoldoende opvolging krijgt.
Als burger proberen mee te denken met de centralist is natuurlijk nooit verkeerd :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2010, 12:21:42
mee eens... ik vatte de vraag denk ik verkeerd op...


aan de andere kant, we kunnen mensen op de maan zetten... maar een telefoonnummer op een schermpje toveren schijnt toch nog wel erg lastig te zijn
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #13 Gepost op: 8 maart 2010, 13:12:44
Dat is juist wat ik bedoel....
KLPD driebergen weet wel het nummer maar dooschakelen gaat niet...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 8 maart 2010, 16:23:08
@Gerard
Wat is het nut van dat ze me nr hebben zulke meldingen verzin ik niet ?

Er zijn genoeg mensen die dit soort meldingen wel verzinnen.  ;) Maar dat is niet de hoofdzaak. Je moet een melder altijd kunnen bereiken. Soms valt een melder weg (beroving, huiselijk geweld). In dat soort gevallen kan er een adres bij het telefoonnummer worden gezocht (alleen bij abonnement).