GRIP 1 Grote brand Hotel Lelystad Agoraweg - Lelystad 27-01-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Hotel Lelystad Agoraweg - Lelystad 27-01-2010  (gelezen 3165 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2010, 12:48:41
op de site van de colleaga's http://www.hetander forum.nl/l
Internet Explorer cannot display the webpage  ???  :-\
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2010, 12:57:34
Brand in woning Agorahof 27-01-2010
In een appartementencomplex aan de Agorahof in Lelystad is woensdagochtend brand uitgebroken. Het vuur ontstond in een appartement op de derde verdieping en begon in een matras.
De brandweer wist te voorkomen dat de brand oversloeg naar aangrenzende appartementen. Er raakte niemand gewond.
De brandweer rukte met groot materieel uit, omdat in eerste instantie werd gedacht aan brand in het Apollo Hotel, dat vlakbij het complex staat.
www.omroepflevoland.nl

Topictitel mag aangepast.


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2010, 13:08:57
Internet Explorer cannot display the webpage  ???  :-\

op het brandweerforum .nl
heel gek ik kopieer plak, en krijg dan een andere code
dus www punt brandweerforum punt nl slash index.php?topic=28741.0


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2010, 13:15:21
op het ander forum .nl
heel gek ik kopieer plak, en krijg dan een andere code
dus www punt ander forum punt nl slash index.php?topic=28741.0

Citaat
http://www.hetander forum.nl/index.php?topic=28741.0

edit

ik geef het op om de link te plaatsen. google maar even in blogs en dan op apollo


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2010, 13:45:37
wel apart. vraagt je dan toch af wie er opgeschaald heeft. er is toch een grip1 voor afgegeven.

kan me voorstellen dat er dergelijke protocollen zijn voor een hotelbrand??

zo aan de snelheid te zien heeft de meldkamer de opschaling verzorgd.
en die zal daar zijn redenen voor gehad hebben.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2010, 14:34:16
kan me voorstellen dat er dergelijke protocollen zijn voor een hotelbrand??

zo aan de snelheid te zien heeft de meldkamer de opschaling verzorgd.
en die zal daar zijn redenen voor gehad hebben.

In de eerste melding staat ook de OVD. Ik kan mij ook voorstellen dat deze aanrijdend met de beschikbare info tot opschaling heeft besloten. En op basis van de eerste info van de aanwezige eenheden over is gegaan tot GRIP (waarbij het hotel minder invloed heeft, maar de hoogbouw in combo met daadwerkelijk brand wel).

Zoals gewoonlijk weer volstrekt zonder kennis van zaken op geschreven. Ik ken de protocollen in de regio niet, ik kan slechts uitgaan van mijn aanwezige kennis in mijn eigen regio en mijn eigen invulling geven:):) Bij ons in de Regio is:
een alarmering brand hoogbouw -> kleine brand,
constatering daadwerkelijk brand->middel brand (ongeacht omvang).
Verdere opschaling ter plaatse waarbij de OVD over kan gaan tot GRIP.

Waarbij 3 x TS noodzakelijk -> Grote brand (ongeacht vuur/rook bijv. 2x voor ontruiming 1xvoor brand)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2010, 15:52:44
op het ander forum .nl
heel gek ik kopieer plak, en krijg dan een andere code
dus www punt ander forum punt nl slash index.php?topic=28741.0
Idd bijzonder zwak van de forum-beheerders hier dat het niet toegestaan is naar het forum dat gaat over de brandweer in Nederland te linken. Andersom mag dat wel, dus waarom dat hier niet mag. En in de forumregels zal ongetwijfeld staan dat informatie voorzien moet zijn van een bron, i.c. een link naar een forum, nu heb je dus onvolledige bronweergave.

Betreffende de brand:

Het verlossende antwoord staat er inmiddels al, maar het betrof inderdaad een in de brand geraakt matras dat op het balkon was gelegd. Pyrothijs zat tijdens de eerste grote brand van het nieuwe jaar trouwens in Amsterdam...

Waarom er zo snel is opgeschaald weet ik niet zeker. Maar als ik even mag speculeren gok ik dat de opschaling naar grote brand ermee te maken heeft gehad dat onze 343 (unimog) volledig gestript en afgevoerd is en een volgende TS dus uit de gemeente Dronten zou moeten komen. Ivm de aanrijtijd en de bevestiging van brand in het hotel kan ik me best voorstellen dat je dan op voorhand laat alarmeren. Grip 1 zal afgekondigd zijn ivm ontruiming/opvang en de locatie van het pand (nauwe straat midden in het centrum) voor het geval dat het daadwerkelijk het hotel betrof.    

Ik moet vrijdag op de brandweerkazerne zijn. Ik zal dan eens vragen wat de overwegingen zijn geweest.


Aldus Pyrothijs op dat ene forum dat je hier niet mag noemen :-\


Gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2010, 16:48:20
Idd bijzonder zwak van de forum-beheerders hier dat het niet toegestaan is naar het forum dat gaat over de brandweer in Nederland te linken.

Het zou je netjes staan om je grieven middels dit soort uitingen over de beheerders aan hen rechtstreeks te richten middels PM of een emailtje. Openlijk kritiek uiten op zaken waarin jij geen inzicht hebt is in het algemeen al bijzonder onverstandig.