Felle bosbrand Loonse en Drunense Duinen Kaatsheuvel Om 17:31 uur werd de brandweer van Kaatsheuvel gealarmeerd voor in eerste instantie een brandgerucht aan de Waalwijksebaan. De brandweer van Kaatsheuvel schaalde bij het uitrukken op naar Middel-Brand omdat de rook boven de bossen uit kwam. De bosbrand was uiteindelijk tussen de Waalwijksebaan en de Eftelingsestraat. De brandweer zette 2 blusvoertuigen in om de brand te blussen. Er werd ook een grootwatertransport ingezet om meer water bij de brand te krijgen Bron: www.112kaatsheuvel.nl Mijn verhaal van het incident:
Ik was toevallig bij 112Kaatsheuvel op de koffie zoals altijd.
Piepers gingen af en kwam volgende melding: 17:32:12 29-04-10 GROUP-1 PRIO 2 6631 WAALWIJKSEBAAN KAATSHEUVEL BRANDGERUCHT (INC: 07).
Wij hadden al vermoeden dat het om een bosbrand ging.
Wij rijden op de fietspad door de duinen begon al aardig te roken. op begeven moment zwarte wolken boven de bomen uit.
eenmaal tp heb ik GMK gebelt gevraagd of ze wouden opschalen. was geen brandgerucht maar een bosbrand. GMK toen dus opgeschaald naar code: rood. waardoor dus de andere posten ook werden gealarmeerd.
Toen de brandweer van Kaatsheuvel vertrok zagen ze ook al rook boven de bossen vandaan komen, hun hebben toen middelbrand afgegeven.