Waarom niet? Omdat het geen voertuig is met een primaire functie in de hulpverlening. Het is een ondersteunend voertuig, dus volgens de richtlijnen gewoon netjes secundaire striping erop
''Secundaire striping
Als secundaire voertuigen worden voertuigen aangemerkt die niet dagelijks deelnemen aan de spoedeisende hulpverlening in opdracht van Centrale Post Ambulancevervoer, alsmede alle ambulances t.b.v. bedrijfsambulance en ambulance t.b.v. defensie en NRK. Secundaire voertuigen zijn voorzien van de blauwe striping.''
Nadeel is echter wel dat een voertuig zonder rode/oranje strepen (veel) slechter zichtbaar is, reden dat er ook bij de politie nog regelmatig ''primaire'' strepen op secundaire voertuigen worden geplakt. Persoonlijk zeg ik, vaste signalering = primaire striping.
Ik vind toch wel dat er erg laks word gedaan met secundaire striping, m.u.v. politie.
Als ik op de kazerne in Tilburg (Centrum) kijk dan zijn er ontzettend veel voertuigen die onnodig primair gestriped zijn.
Vergeet niet dat het item secundaire striping pas sinds kort in de lucht is, zéker bij de ambulance en brandweervoertuigen.