Brandweerlieden op de vuist met oproerpolitie - La Coruna (Spanje) 29-01-2010

Auteur Topic: Brandweerlieden op de vuist met oproerpolitie - La Coruna (Spanje) 29-01-2010  (gelezen 6662 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8488483.stm#id8480000/8488400/8488483
BBC News:

Violence at Spanish firefighters' protest
Firefighters and emergency service workers have been involved in clashes with police in the northern Spanish city of La Coruna.
Violence erupted after police warned protesters to stop throwing fireworks and nails outside the local government building.
Around 500 firefighters from Galicia were protesting against privatisation of the emergency services and had wanted talks with a government official.
Anti-riot police charged against the demonstrators, firing rubber balls and beating them back with batons.

:-X




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dit gaat lang duren voordat die partijen weer door 1 deur kunnen... :-X


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Hulpverlenings onwaardig zeg hoe het brandweer personeel zich gedraagt... Vuurwerk en andere voorwerpen gooien dan weet je dat de politie moet gaan optreden. Ze zetten de politie gewoon voor het blok. Natuurlijk wil je het liefst geen geweld gebruiken tegen mede hulpverleners maar als deze zich op deze manier gedragen dan kan je niet anders meer. Hoe de agenten dan op het laatst belaagd worden dan valt het me nog mee dat er niet geschoten is... Bizar filmpje in elk geval waarvan ik hoop het in Nederland nooit mee hoeven te maken dat ik geweld moet gaan gebruiken tegen een mede hulpverlener. We moeten het samen doen tenslotte!


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Heel bizar  :-X Gaat er ook hard tegen hard zeg  :o
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Hulpverlenings onwaardig zeg hoe het brandweer personeel zich gedraagt... Vuurwerk en andere voorwerpen gooien dan weet je dat de politie moet gaan optreden. Ze zetten de politie gewoon voor het blok. Natuurlijk wil je het liefst geen geweld gebruiken tegen mede hulpverleners maar als deze zich op deze manier gedragen dan kan je niet anders meer. Hoe de agenten dan op het laatst belaagd worden dan valt het me nog mee dat er niet geschoten is... Bizar filmpje in elk geval waarvan ik hoop het in Nederland nooit mee hoeven te maken dat ik geweld moet gaan gebruiken tegen een mede hulpverlener. We moeten het samen doen tenslotte!

Er is wel geschoten, echter met rubberen kogels.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
bizar om te zien zeg.. hoop echt dat ik nooit in zo'n situatie terecht kom


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Bizar en totaal onbegrijpelijk dat zoiets zou kunnen gebeuren. Uiteraard is het logisch dat je wilt protesteren tegen iets wat 'jouw' hulpverleningstak bedreigt, maar wees dan uiteindelijk zo professioneel om er geen geweld bij te gebruiken. Echt bizar dit.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik kan me nog wel een foto herinneren van een groep ME die onder 'vuur' word genomen met een straal lagedruk door protesterende brandweermensen (aantal jaar geleden in Nederland).

Maar dat is nog betrekkelijk onschuldig (al zullen de heren in het blauw het niet zo hebben kunnen waarderen gok ik... ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Nou, niet in deze maten maar in kan me nog iets herinderen tijdens de protesten van de brandweer in Amsterdam(ging toen volgens mij om het aantal uren per werk week) toen zijn er ook dingen gebeurd richting de politie die geen schoonheids prijs verdienen.

gr
Mike


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
triest  :'(
dat je het zo ver laat komen als overheid