Brandweerlieden op de vuist met oproerpolitie - La Coruna (Spanje) 29-01-2010

Auteur Topic: Brandweerlieden op de vuist met oproerpolitie - La Coruna (Spanje) 29-01-2010  (gelezen 6657 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
1:15

vraagje,
als een demonstrant niets doet, maar er wel bijstaat,
heeft de politie dan ook het recht om hem met een gummiknuppel te slaan?

op 1:15 is een bevelvoerder die eerst fout doet dan volgens mij stopt maar nog even gauw met een knuppel word geslagen,
ik weet niet wat meneer hier zei tegen de politie maar hij word namelijk goed boos op die agent,

iemand?

Geen idee, ken het spaanse wetboek niet.

gr

Mike


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Geen idee, ken het spaanse wetboek niet.

Hahahahha heerlijk nuchter, en er is niets aan gelogen  ;D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Even als in Nederland de ME of de gewone politie met een wapenstok staat en er word meerdere keren via omroep systeem gevorderd om weg te gaan dan  is het raadzaam niet te blijven staan. 2 x de ziin""verwijder u of geweld word gebruikt" moet je gewooon wegwezen. Als je dan het risico neemt om te blijven staan ja dan is de politie bevoegd om geweld tegen je te gebruiken.

gr
Mike


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
In brussel was er toch ooit ook eens zo'n confrontatie?


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Vergeet niet dat de politie hier ook zeker niet lief is.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Vergeet niet dat de politie hier ook zeker niet lief is.

en dat is terecht......
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
en dat is terecht......

weet ik niet


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Even als in Nederland de ME of de gewone politie met een wapenstok staat en er word meerdere keren via omroep systeem gevorderd om weg te gaan dan  is het raadzaam niet te blijven staan. 2 x de ziin""verwijder u of geweld word gebruikt" moet je gewooon wegwezen. Als je dan het risico neemt om te blijven staan ja dan is de politie bevoegd om geweld tegen je te gebruiken.

gr
Mike

 :D     :-X
TWITTER foto's suck....


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Hulpverlenings onwaardig zeg hoe het brandweer personeel zich gedraagt... Vuurwerk en andere voorwerpen gooien dan weet je dat de politie moet gaan optreden.

Het is altijd makkelijk om je in 'je eigen' hulpverleningstak te verplaatsen. Een cinflict begint nooit groot, maar altijd klein en loopt zo uit. Zonder de benodigde voorkennis is er niet te zeggen dat de één zich minder gedraagt dan de ander. Uiteindelijk zullen beiden wel 'gelijk hebben' op bepaalde punten.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Het is altijd makkelijk om je in 'je eigen' hulpverleningstak te verplaatsen. Een cinflict begint nooit groot, maar altijd klein en loopt zo uit. Zonder de benodigde voorkennis is er niet te zeggen dat de één zich minder gedraagt dan de ander. Uiteindelijk zullen beiden wel 'gelijk hebben' op bepaalde punten.
Een professionele hulpverlenings-beroepsgroep die geweld gebruikt om gelijk te krijgen heeft per definitie ongelijk wat mij betreft.