Inkijkdag Politie Amsterdam-Amstelland, Amsterdam 29-01-2010

Auteur Topic: Inkijkdag Politie Amsterdam-Amstelland, Amsterdam 29-01-2010  (gelezen 1472 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Ich bin dabei :)

29-01-2010 Inkijkdag Politie Amsterdam-Amstelland, Amsterdam

Heb je interesse in een baan bij de politie Amsterdam-Amstelland maar twijfel je nog? Dan is dit een ideale dag om een goed beeld van het echte politiewerk te krijgen en het allemaal zelf te beleven. Op deze dag kun je een aantal workshops volgen van bijvoorbeeld onze forensische opsporing, de zedenpolitie en je krijgt gelegenheid de sporttest oefenen. Er wordt ook een gratis lunch aangeboden en wij verzorgen het vervoer vanaf het Amstelstation.

Geef je snel op via 020-559 5005 of solliciteren@amsterdam.politie.nl Misschien een zure toevoeging: inschrijven kon tot gisteren!

PS nog blauwe forummers uit AA die meehelpen?




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2010, 14:21:26
Late reactie, maar wat vond je er van?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2010, 18:37:04
Leuk en leerzaam, in het juiste evenwicht O0

Ik zal het hele verhaal wel even vertellen, dit was het programma.
- FVT-sporttoets
- Presentatie Zeden
- Lunch
- IBT-rollenspel
- Presentatie Forensische Opsporing
- Demo Bikers

Alles was zeer goed geregeld. Om 8:45 ging de eerste bus vanaf station Amstel, en om 9:30 was de algemene uitleg. Iedereen werd in groepen ingedeeld. Ik begon met de sporttest, zoals die bij de selectie is. Ongeveer 8 mensen van mijn groep mochten de sporttest doen. Natuurlijk wilde ik dat (niet voor niets de sportkledij mee;)) en de tijd was 2:40. Wie niet wilde kon op de bank de sporters aanmoedigen.

Na hevig gekuch van iedereen, op naar bureau zeden voor een presentatie in 't bureau van de beredenen. Was erg interessant, ik heb een goed beeld gekregen van hoe en wat bureau zeden doet en dat zijn voornamelijk de echt-niet-leuke dingen van het politiewerk. Voor sommigen des te meer reden om erbij te gaan!

Na een goed verzorgde lunch, waarbij je één op één informeel kon praten met een agent. Nu kon je echt een kijkje in de keuken krijgen, en naar persoonlijke ervaringen vragen.

Volgende activiteit was een IBT-rollenspel. Niet voor iedereen, maar voor 4 deelnemers, ik was er niet een van. Eerst kregen we nog een rondleiding door het oefenhuis, en ook de oefenstraat (met auto’s, bushokje, Appie, bank, en cafe) kregen we te zien. De gekozen deelnemers deden in tweetallen hun ding, en gezamenlijk evalueerden we hun optreden. Dat bleek namelijk nog niet zomaar te gaan, er moest op veel dingen gelet worden.

Daarna kregen we een presentatie van de TR, ook in het oefenpand. Er was een PD opgezet, met lijk en al. Twee deelnemers mochten in de huid (a.k.a. het welbekende witte pak)) van een forensisch onderzoeker kruipen. Tezamen ontrafelden wij het mysterie. Ook hier kwamen we er achter dat het allemaal nog niet zo vanzelfsprekend gaat, zoals eigenlijk wordt gedacht (mede door de vele CSI’s).

Toen dat voorbij was, kregen we op het handbalveld nog een demo van het biketeam, van DEO, bureau flexibiliteit, met hun verschillende tactieken. Ook erg leuk om te zien allemaal.

Om ongeveer 16:30 stonden we met z’n allen weer keuring op station Amstel, en op naar huis.

(Toch weer een heel verhaal geworden ::))
Al met al dus een erg leuke dag en veel te weet gekomen :)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2010, 18:46:20
En oja, waar deze dag mij ook nog bij heeft geholpen: bij de keus of ik in NHN niveau 5 wil gaan doen, of in AA niveau 4... Keuze is op die laatste gevallen :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2010, 17:00:40
Mooi om te horen, succes met je sollicitatie. O0