Ah zie ik de DB 874 van Hazerswoude op 2:32 op het filmpje van Marofer staan? Ben benieuwd waar die in de opschaling thuis hoort!
Leiden had blijkbaar net een klusje of oefening met MSA gehad.
Met de TS 837 van Hazerswoude gaat het me er niet om wat er gebeurt is maar wat de procedures zijn.
Niet alles wat niet in de boeken staat, is bij voorbaad fout
Maar, ik zal dan na alle vragen en opmerkingen de verlossende antwoorden geven:
De TS837 kreeg geen toestemming om de N11 tegengesteld op te rijden, omdat er nog geen politie ter plaatse was en ook geen volledige afsluiting.
Hierop zijn zij de TB links opgereden en kwamen op deze tegenbaan als eerste ter plaatse. Nog geen ambu en politie en LDN-Z en LDP hadden grote aanrijdproblemen ivm de reeds gevormde file op de IB. Omdat de PM874 meereed, kon deze ingezet worden als buffervoertuig op 100 mtr. en kon de TS837 inderdaad stil gaan staan op de TB.
RWS heeft later de afzetting overgenomen, zoals ook te zien op de video.
De procedure zou dus zijn op de TB doorrijden en in dit geval als 3de TS aansluiten in de file op de IB....
Praktijk en theorie willen nog wel eens verschillen. Indien het buffervoertuig aanwezig is, is in de eerste veiligheid voorzien en kan er dus gestopt worden "op de verkeerde baan".
Tot slot, de TS-zuid neemt altijd de MSA mee naar het buitengebied (in dit geval Zoeterwoude). Hier heb ik wel een mening over, maar zal dat niet in dit topic ventileren.