Tips & Truc's voor foto's

Auteur Topic: Tips & Truc's voor foto's  (gelezen 40021 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:47:17
Kom op man, dit zijn pixels geen foto´s. Laat staan dat het scherp is. Kan mij niet even niks uitmaken wat de andere hiervan vinden maar dit is een foto voor het grofvuil.

112fotograaf, met zo'n naam neem ik aan dat jouw foto's ook ergens op een (112-)website zullen staan. Jouw bovenvermeldde opmerking heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar jouw foto's. Op welke website kan ik die inzien?

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #51 Gepost op: 20 oktober 2011, 17:37:47
@ 90-8

Helemaal mee eens, respecteer elkaars werk en ja wat is een mooie foto? Daar zijn hele studie's over geschreven en daar komen we hier ook niet uit. Moeten we ook niet willen volgens mij.

Wat mij opvalt en zeker ook hier, is dat veel mensen een dure camera kopen en veel mooie lenzen en dan nog hele slechte foto's produceren. Ik zag laatst iemand met een nieuwe 5DmkII inclusief 70-200L 2.8 IS USM lekker bezig met zijn instellingen op het groene vlakje. Dan ben ik echt van mening dat je een hele dure snelle auto heb waar je alleen eerste versnelling gebruikt. Ook al heb je een dure DSLR en je heb geen kennis van fotografie en gevoel voor compositie lukt het niet om te fotograferen. Als je wel gevoel heb voor compositie en beetje kennis heb van de techniek dan kan je zelfs met een Lomo camera of toy camera verrassende platen maken. Dus ook met een slechte camera.

Tijdens reportage werkzaamheden is het niet handig om met een softbox te lopen, maar ik maak regelmatig een bruidsreportage en ik werk dan met een opsteek flitser en een setje pocket wizards deze bounce ik tegen een reflectie scherm, heerlijk zacht licht. Ook flisten moet je snappen, bouncen tegen de bewolking werkt dus echt niet, het mooie plastic kapje op je filtser, werkt echt niet.........

Ik heb al eens vaker gezegd wil best een soort topic starten waar we een aantal onderwerpen nader kunnen bespreken en om wat kennis bij te spijkeren. Opmerkingen welke ik in dit topic ook ben tegen gekomen dat foto's bij het grof vuil behoren zegt meer iets over de gene die dergelijk commentaar levert dan over de maker van de foto's

Dus bij deze als er iemand inhoudelijke technische vragen heeft over fotografie moeten ze deze stellen en dit topic is daar een goede voor. Soort test case in plaats van een show case voor mooie beelden.

grt

Bruin 511

Bruin, Ik denk dat we grotendeels op een lijn zitten. Ben er ook groot voorstander van om op een leuke en leerzame manier van elkaar te leren, en opbouwende kritiek te geven en ontvangen. Niets mis mee!

Het verhaal van de veel te dure camera en de groene stand hebben mij ook wel eens aan het denken gezet. Mijn idee hierbij is dat bepaalde mensen zich alleen serieus genomen voelen met een dure grote uitziende camera. Toch het idee van met een grote dure camera ben ik een echte fotograaf! Groene knopjes zouden verboden moeten worden in het duurdere segment  Als is het maar omdat de mensen zich te kort doen en geen risico durven te nemen.

Groet, Jos
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 20 oktober 2011, 19:01:37
Groene knopjes zouden verboden moeten worden in het duurdere segment.

Wat bedoel je precies met groene knopjes? Zijn dat letterlijk groene knopjes of is het een benaming voor een bepaald iets?

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2011, 19:29:19
Kom op zeg, en jij bent fotograaf?  :|

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #54 Gepost op: 20 oktober 2011, 19:33:07
Wat bedoel je precies met groene knopjes? Zijn dat letterlijk groene knopjes of is het een benaming voor een bepaald iets?

Met de groene knopjes verwijzen we naar de vol automaatstand
Voorbeeldje de Nikon D80

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:08:13
Met de groene knopjes verwijzen we naar de vol automaatstand
Voorbeeldje de Nikon D80

Okey, bedankt voor de info, had al lopen zoeken op mijn eigen camera naar zo groen knopje maar kon alleen de auto vinden. En die zit op een draaischijf dus ik dacht dat die niet bedoeld werd.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:25:50
Okey, bedankt voor de info, had al lopen zoeken op mijn eigen camera naar zo groen knopje maar kon alleen de auto vinden. En die zit op een draaischijf dus ik dacht dat die niet bedoeld werd.

Dat is hem inderdaad  ;)

samabith

• Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #57 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:17:32
Tiel 8531 en 8551 met spoed naar woningbrand
Het zijn helaas niet de scherpste foto's :-\

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:28:17
Tiel 8531 en 8551 met spoed naar woningbrand
Het zijn helaas niet de scherpste foto's :-\

Inderdaad erg onscherp, advies gebruik een statief, Dit komt door te lange sluitertijd, Als een statief gebruikt krijgt je hele mooie licht strepen als ze langs rijden, Succes!

samabith

• Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #59 Gepost op: 22 oktober 2011, 12:18:32
:) Dankje voor de tip! Zal voortaan een statief gaan gebruiken, had er even niet aan gedacht 98uiye