@Patrickaap
Als ik naar je beelden kijk, zie ik dat deze bewegingsonscherpte hebben, dit komt om dat er te weinig licht is om de sensor goed te kunnen belichten. Hierdoor kiest de camera automatisch ( ik neem aan de niet handmatig deze instellingen heb gekozen) een lange sluitertijd. Doordat je waarschijnlijk geen gebruik heb gemaakt van een statief krijg je deze bewegings onscherpte. Fotograferen met weinig licht kan je doen als je denkt over hoe er voldoende licht op de sensor kan komen dit kan door
1 langere sluitertijd, gebruik wel een statief en bewegende personen en auto's zullen ook onscherp op de foto komen
2 klein diafragma getal, dus een grote lens opening, denk aan F2,8, vaak hebben de goedkopere lenzen maar F4 of F5.6. Hoe groter de opening hoe meer licht er naar binnen kan.
3 gebruik een hogere ISO waarde, echter kan dit ruis in je beeld opleveren, afhankelijk van je camera. Dit zal je moeten proberen.
4 gebruik een flitser
De andere beelden heb je geflitst, waarschijnlijk met de flitser op je camera, deze hebben een klein richt getal en leveren weinig licht, vaak net genoeg om een hoofd van een persoon bij het maken van een portret uit te lichten, maar zeker geen ambulance welke op een afstand staat, want als je onderwerp op 2 meter staat wordt je licht sterkte van je flitser 4 x zo laag. Een externe flitser is veelal krachtiger, maar flitsen moet je wel leren, door indirect te flitsen ( zie wel eens mensen welke proberen flits licht te bouncen tegen de wolken......) of off camera.
Op internet staan veel instructie filmpjes over flitsen e.d. succes en veel oefenen! Laat je niet leiden wat andere mooi vinden, doe wat je zelf wil en prettig bij voel