Tips & Truc's voor foto's

Auteur Topic: Tips & Truc's voor foto's  (gelezen 40039 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 22 oktober 2011, 17:43:56
Een statief kun je inderdaad gebruiken als je de beweging wilt laten zien.

Wil je hem bevriezen, dan moet je ISO toch echt wel op de hoogste stand...

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #61 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:40:58

Dat hoeft niet ;).
Weer of geen weer... altijd brandweer

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #62 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:27:57

Licht sterke lens of korte sluitertijd.. of gaan flitsen natuurlijk. Genoeg opties

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 22 oktober 2011, 22:26:45
Als je een beweging wilt "bevriezen zal een snelle sluitertijd nodig hebben, ( je hebt dus veel licht nodig)  afhankelijk van de situatie ( bij weinig licht) zal je dan een groot diafragma opening nodig hebben en of een hoge ISO waarde.

Als je gaat flitsen buiten moet je wel een sterke flitser hebben, met voertuigen op een grote afstand wordt het wel een beetje lastig, als het voertuig 2 meter verder op staat is de flits intensiteit al 4x zo laag, dit neemt kwadratisch af. Bij 3 meter wordt het als 9 x minder sterk...

Overigens je kan hele leuke effecteb krijgen, plaats je cam op een statief, flister er op. lange sluitertijd en je flitser in stellen op het tweede gordijn ( zo heet dat) je maakt een foto pas aan het einde van de sluiter tijd geeft de flitser een flits. Wat je ziet is eerst de licht strepen en dan de auto.

Succes!

Brambd

• Senior gebruiker
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #64 Gepost op: 27 oktober 2011, 01:33:02

kritiek, opmerkingen etc etc.. iemand? :)

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 27 oktober 2011, 08:28:12
Bram,

Leuke serie, geeft zeker een verhaal weer!
1
Als je de foto beter afsnijdt, en de omstanders wegsnijdt dan spreekt de foto nog meer, de meneer links en rechts trekken m.i. net te veel aandacht. Dan wordt het een sterkte foto

2
Misschien zou een iets lager standpunt beter uit komen

3
Hier gebruik je denk ik een nabewerkings filter om scherpte diepte te creeeren? bij de mannen welke links staan komt het heel raar over. Als je scherpte diepte wil hebben gebruik je een laag diafragma getal bijv F2.8

4
is mijn fav, mooi beeld, heerlijke beweging van de slang!

succes!

Brambd

• Senior gebruiker
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #66 Gepost op: 27 oktober 2011, 09:52:30
Bram,

Leuke serie, geeft zeker een verhaal weer!
1
Als je de foto beter afsnijdt, en de omstanders wegsnijdt dan spreekt de foto nog meer, de meneer links en rechts trekken m.i. net te veel aandacht. Dan wordt het een sterkte foto

2
Misschien zou een iets lager standpunt beter uit komen

3
Hier gebruik je denk ik een nabewerkings filter om scherpte diepte te creeeren? bij de mannen welke links staan komt het heel raar over. Als je scherpte diepte wil hebben gebruik je een laag diafragma getal bijv F2.8

4
is mijn fav, mooi beeld, heerlijke beweging van de slang!

succes!
Dank u :)

Wat betreft foto 1: bijsnijden, mmm.. wordt de foto dan niet te krap, omdat je de ademluchttoestellen dan maar half ziet. Voor mezelf geeft het een storend beeld als ik iets maar half op de foto zie. Maar dat kan ook een kwaaltje zijn van mezelf natuurlijk.

En bij foto 3 heb ik inderdaad wat nabewerkt. Voornamelijk zitten stoeien met photoshop, wat kan het nou allemaal. En op zich had de blur iets minder mogen zijn inderdaad, maar vond het wel een leuk resultaat ten opzichte van de originele foto. En helaas heb ik nog geen stukje glas met een F van 2.8..

Alwin

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #67 Gepost op: 27 oktober 2011, 14:29:44
Grote oefening Nederlandse en Duitse brandweer. Losser

Eerste foto's met mijn nieuwe lens. Tamron 17-50 mm F/2.8 , op en aanmerkingen zijn welkom.

MarcoV

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 27 oktober 2011, 21:53:06
Kan weinig zeggen van de kwaliteit zo, foto's hebben kwaliteit nogal verloren door verkleinen. Foto 3 lijkt rechter brandweerman lijkt wat overbelicht. Foto zien er goed uit, maar probeer de foto's een wat spannender te maken door op de compositie te letten. Zou de foto's alleen graag nog een keer zien op wat hogere kwaliteit, want die is nu vrij laag heb ik het idee.

Alwin

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #69 Gepost op: 28 oktober 2011, 16:58:34
Kan weinig zeggen van de kwaliteit zo, foto's hebben kwaliteit nogal verloren door verkleinen. Foto 3 lijkt rechter brandweerman lijkt wat overbelicht. Foto zien er goed uit, maar probeer de foto's een wat spannender te maken door op de compositie te letten. Zou de foto's alleen graag nog een keer zien op wat hogere kwaliteit, want die is nu vrij laag heb ik het idee.

De hele serie staat hier: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=88C443E1B8159819 die ogen beter...