Wat is het doel van afwijkende markering. Wie hebben daar belang bij en is het echt noodzakelijk? Zo noodzakelijk dat je afbreuk moet doen aan uniformiteit, netheid, uitstraling en herkenbaarheid van bedrijfskleding. Contactpersonen loop je als het goed is bij aanvang dienst naar toe en stel je, je voor.
Hoe groot is de kans dat er externe hulpverleners (vb. ambulance/ghor/politie etc.) worden ingezet? Bijvoorbeeld: Waarom is het noodzakelijk dat ambulancepersoneel de teamleider kan herkennen op een halve kilometer afstand als er alleen een slachtoffer met een gebroken been word opgehaald? Moeten eerste hulpverleners niet in staat zijn om dit zelfstandig af te handelen zonder tussenkomst van de teamleider? Volstaat het om er heen te lopen en jezelf kenbaar te maken als teamleider?
Een ander voorbeeld van Koekerdt: waarom moet de centralist herkenbaar zijn? Als het goed is komt de centralist alleen de centrale post uit om: te pauzeren, voor een sanitaire stop, etc.
O&V en Sigma hebben volgens mij wel herkenbare teamleiders. Gezien de omstandigheden lijkt het mij noodzakelijk. Omdat er met veel verschillende disciplines word samengewerkt in een zeer chaotische werkomgeving. Dat werk is in mijn ogen niet te vergelijken met de gecontroleerde en overzichtelijke situatie van een evenement waar voorbereidingshandelingen voor getroffen konden worden.
Als je kijkt naar andere hulpdiensten...Brandweer-politie-ambulance en dergelijke zie je duidelijk het verschil tussen een brandweerman en een ovd.
Hullie doen het ook (copy / paste) is geen goed plan in mijn ogen.