Grote brand Gemeentewerf - Bergambacht 02-02-2010

Auteur Topic: Grote brand Gemeentewerf - Bergambacht 02-02-2010  (gelezen 6234 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TVBlock

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #30 Gepost op: 2 februari 2010, 20:04:17
Grote brand op gemeentewerf Bergambacht
vandaag 20:00

BERGAMBACHT - Op de gemeentewerf van Bergambacht is dinsdagavond een grote brand.uitgebroken. De brandweer in Bergambacht kreeg bij de bestrijding van het vuur hulp van korpsen uit onder meer Gouda en Alphen aan den Rijn.

Door de grote rookontwikkeling kon de brandweer het pand lange tijd niet betreden. In het slechts anderhalf jaar oude gebouw staat het materieel van de gemeente opgeslagen, zoals karren van de plantsoenendienst en de strooiwagens. Die zijn vermoedelijk allemaal verloren gegaan.

Of er gewonden zijn gevallen, is nog niet bekend. Ook is nog niet duidelijk hoe de brand is ontstaan.

Bron: westonline.nl
TV Block


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #31 Gepost op: 2 februari 2010, 20:11:15
beste mensen,

ik ben net terug van de grote brand...
het betreft inderdaad de gemeentewerken, niet de brandweer.
ik hoor ook verhalen over asbest en gaslekkage.
verder is er een strooiwagen, een vrachtwagen, en een auto verloren gegaan.
videomateriaal volgt nog!
er zijn geen gewonden gevallen, want de ambulance die met A2 kwam, ging weer weg.
verder is het een hardnekkig vuurtje, want het brand heel de tijd opnieuw bij de vrachtwagen.
groet, gilles.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #32 Gepost op: 2 februari 2010, 20:19:39
Een vriend van mij wist contact te leggen met iemand ter plaatse.
Het gaat inderdaad om het terrein van de gemeentewerken dat naast de brandweerkazerne ligt.
De omvang van de brand is groot, er zit ongeveer 5 meter tussen het terrein van de gemeente en de brandweerkazerne. Deze staat op dit moment (gelukkig) nog niet in brand.

ze zitten op dit moment lekker koffie te drinken in de kazerne :)
de brand is trouwens al aardig onder controle, alleen nog wat rookontwikkeling.