GRIP 1 Grote brand Oude Ebbingestraat - Groningen 04-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Oude Ebbingestraat - Groningen 04-02-2010  (gelezen 8657 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2010, 20:26:04
Ben vanochtend zelf bij de brand geweest. Zal later vanavond even wat foto`s plaatsen. Verschrikkelijk voor de studenten die er woonden, en de nabestaanden van de 19-jarige studente. Zoals misschien al gemeld was, betrof het een pand van studentenvereniging Vindicat, welke een vereniging op de grote markt hebben. Het huis was (voor zover ik weet) ook van deze vereniging, en was de studente hier ook lid van.

Al met al zeer tragisch.


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2010, 23:31:28
Zoals beloofd;









Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2010, 23:39:42
Even een vraagje van welke korps is de MB Econic Metz L32 CAN oranje hoogwerker?:)


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2010, 23:44:08
Brandweer Groningen (Stad) huurt deze in afwachting van een nieuwe, geloof ik.

Wel een raar gezicht als deze Duitse hoogwerker door de straten rijdt.

Groeten,
Mark


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #25 Gepost op: 4 februari 2010, 23:51:48
Brandweer Groningen (Stad) huurt deze in afwachting van een nieuwe, geloof ik.

Is geheel correct. De MB hoogwerker had zoveel kuren, dat ze hem niet meer willen. Hoorde van alle brandweerlieden die er mee werkten dat het een on ding was. Die bult aan electronica die er in zit gaf vaak storingen. Daarom wil men direct 2 nieuwe hoogwerkers aanschaffen. Welk merk, type etc. is volgens mij nog niet bekend. Denk echter niet dat dat heel lang op zich zal laten wachten. De "oude" 758 is inmiddels al wel denk ik meer dan een half jaar buiten dienst.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #27 Gepost op: 5 februari 2010, 10:54:23
Is geheel correct. De MB hoogwerker had zoveel kuren, dat ze hem niet meer willen. Hoorde van alle brandweerlieden die er mee werkten dat het een on ding was. Die bult aan electronica die er in zit gaf vaak storingen. Daarom wil men direct 2 nieuwe hoogwerkers aanschaffen. Welk merk, type etc. is volgens mij nog niet bekend. Denk echter niet dat dat heel lang op zich zal laten wachten. De "oude" 758 is inmiddels al wel denk ik meer dan een half jaar buiten dienst.
Zal nu wel bekend zijn. Bron: aanbestedingskalender.nl

Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
Datum: 22/01/2010 - Tijdstip 14:00 uur  
Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum en tijdstip van aanbesteding: 22/01/2010 - 14:05 uur
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #28 Gepost op: 8 februari 2010, 10:15:39
Brand studentenpand aan achterzijde ontstaan
DVHN | Laatst bijgewerkt op 05 februari 2010, 19:45

De brand in het studentenhuis aan de Oude Ebbingestraat is zo goed als zeker aan de achterzijde ontstaan, op de eerste verdieping. De recherche heeft tientallen mensen, onder wie de zeven bewoners en omwonenden, gehoord over de brand waarbij donderdag de 19-jarige studente Lieke d'Hont om het leven kwam.

Volgens omwonenden zou de brand zijn ontstaan in de keuken van het pand. De technische recherche verrichtte vrijdag onderzoek in en bij het pand.

Volgende week vrijdag maken politie, brandweer en gemeente de resultaten bekend van het onderzoek naar de brand. Daarbij komen niet alleen de oorzaak van de brand aan de orde, maar ook de vergunningen van het afgebrande pand en eventuele controles die er zijn uitgevoerd. Burgemeester Peter Rehwinkel heeft onderzoek naar deze zaken gelast.

De eigenaar van het studentenhuis wilde vrijdag niet reageren. Mede, zo liet de Zuidhorner weten, omdat het politieonderzoek nog gaande is.

De studente die omkwam was geen vaste bewoonster van het pand. Ze was er op bezoek. De studente komt oorspronkelijk uit Utrecht en studeerde hier net een halfjaar technische bedrijfskunde.

Op haar Hyves-site en condoleanceregisters op het internet zijn honderden reacties binnengekomen uit het hele land. Studentenvereniging Vindicat Atque Polit, waarvan Lieke lid was, heeft de vlag van het eigen pand op de Grote Markt halfstok hangen. Drie dagen lang wordt er geen alcohol geschonken. De ouders van de omgekomen studente hebben de vereniging inmiddels bezocht.

Mensenlinq.nl heeft nieuwsartikel geplaatst en condoleanceregister geopend voor Lieke 'd Hont.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/stad/article5781409.ece/Brand-studentenpand-aan-achterzijde-ontstaan

Zeer tragisch, dat zo'n jong iemand het slachtoffer word van een brand. Mijn gedachten gaan uit naar de vrienden en nabestaanden.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #29 Gepost op: 8 februari 2010, 19:52:32
En misschien had een rookmelder van € 10,00 haar wel kunnen redden?
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps