GRIP 1 Vrachtautobrand - A1 Muiden 04-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Vrachtautobrand - A1 Muiden 04-02-2010  (gelezen 3506 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 4 februari 2010, 13:42:28
13:41:57 04-02-10  GROUP-1 Pr 1 Vrachtauto brand (GRIP: grip 1) A1 R 9,0 MUIDEN HvD950 VC599 COH508
  GRIP 1    0703153 BRW Hilversum (Bevelvoerder)
  GRIP 1    0703154 BRW Hilversum (Ondersteuningsgroep)
  GRIP 1    0703237 BRW Wijdemeren (Nederhorst den Berg) (Korpsalarm)
  GRIP 1    0703453 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (HOvD)
  GRIP 1    0703456 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Centralisten)
  GRIP 1    0703480 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Vc centralisten)
  GRIP 1    0703500 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD-gem)
  GRIP 1    0703905 BRW Wijdemeren (Loosdrecht) (Lichtkrant)
  GRIP 1    0703906 BRW Wijdemeren ('s-Graveland) (Lichtkrant)
  GRIP 1    0703907 BRW Wijdemeren (Nederhorst den Berg) (Lichtkrant)

13:40:54 04-02-10  GROUP-1 Pr 1 Vrachtauto brand A1 R 9,0 MUIDEN OvD930 TSDIEM SBC511 TS737
   0703103 BRW Laren (Bevelvoerder)
   0703105 BRW Laren (Bemanning HA)
   0703107 BRW Laren (Commandant)
   0703353 BRW Muiden (Bevelvoerder)
   0703354 BRW Muiden (Bevelvoerder)
   0703355 BRW Muiden (Muiderberg) (Bevelvoerder)
   0703362 BRW Muiden (Blusploeg Muiden en Muiderberg)
   0703452 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD 930)
   0703903 BRW Laren (Lichtkrant)
   0703910 BRW Muiden (Lichtkrant)
   0703911 BRW Muiden (Muiderberg) (Lichtkrant)


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2010, 13:44:19
p2kflex
13:43:48 04-02-10GROUP-1BR 1 BRAND IN VRACHTWAGEN (+Inc.net: bgv-ex-inmeld+) A1 R 9,0 MUID [ 548 ]
0101400BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 1)
0101402BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 2)
0101419BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Lichtkrant)
0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
Samen sterk in de hulpverlening!


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2010, 13:46:15
Uhum

p2kflex
13:44:52 04-02-10GROUP-1LOOS ALARM, geen inzet: Vrachtauto brand (GRIP: grip 0) A1 R 9,0 MUIDEN
0703103BRW Laren (Bevelvoerder)
0703105BRW Laren (Bemanning HA)
0703107BRW Laren (Commandant)
0703153BRW Hilversum (Bevelvoerder)
0703154BRW Hilversum (Ondersteuningsgroep)
0703237BRW Wijdemeren (Nederhorst den Berg) (Korpsalarm)
0703353BRW Muiden (Bevelvoerder)
0703354BRW Muiden (Bevelvoerder)
0703355BRW Muiden (Muiderberg) (Bevelvoerder)
0703362BRW Muiden (Blusploeg Muiden en Muiderberg)
0703452BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD 930)
0703453BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (HOvD)
0703456BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Centralisten)
0703480BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Vc centralisten)
0703903BRW Laren (Lichtkrant)
0703905BRW Wijdemeren (Loosdrecht) (Lichtkrant)
0703906BRW Wijdemeren ('s-Graveland) (Lichtkrant)
0703907BRW Wijdemeren (Nederhorst den Berg) (Lichtkrant)
0703910BRW Muiden (Lichtkrant)
0703911BRW Muiden (Muiderberg) (Lichtkrant)
0704999Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2010, 14:12:44
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is om direct na een eerste alarmering GRIP te maken. Volgens mij is dit in deze regio al vaker voorgekomen.  ??? GRIP is merendeel een organisatorisch proces. Als het met water te kort te maken zou hebben is het toch veel logischer om dan direct naar grote brand op te schalen?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2010, 14:15:18
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is om direct na een eerste alarmering GRIP te maken. Volgens mij is dit in deze regio al vaker voorgekomen.  ??? GRIP is merendeel een organisatorisch proces. Als het met water te kort te maken zou hebben is het toch veel logischer om dan direct naar grote brand op te schalen?

Ja bij een vrachtauto brand krijg een dermate aantal brandweer voertuigen dat doorgaans een snelweg wordt afgesloten... dit zorgt voor diverse omleidingen en derhalve zal er tussen beide diensten overleg gevoerd moeten worden over de diverse te nemen akties... als je een verkeersinfarct krijgt kun je zelfs ri grip2 gaan...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2010, 14:19:14
Ja bij een vrachtauto brand krijg een dermate aantal brandweer voertuigen dat doorgaans een snelweg wordt afgesloten... dit zorgt voor diverse omleidingen en derhalve zal er tussen beide diensten overleg gevoerd moeten worden over de diverse te nemen akties... als je een verkeersinfarct krijgt kun je zelfs ri grip2 gaan...



Kan je daarmee niet wachten tot het eerste voertuig HV voertuig bij het incident is en een sitrap geeft?  ::) Bij een aanrijding op een snelweg waarbij een groot gedeelte geblokkeerd is heb ik, op dit forum ;), nog nooit een GRIP klassificatie gezien.  :)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2010, 14:22:42
Kan je daarmee niet wachten tot het eerste voertuig HV voertuig bij het incident is en een sitrap geeft?  ::) Bij een aanrijding op een snelweg waarbij een groot gedeelte geblokkeerd is heb ik, op dit forum ;), nog nooit een GRIP klassificatie gezien.  :)

nee maar wij weten ook niet welke lading, intensieteit v/d brand... de centralisten zullen vast een goed argument hebben gehad om direct grip te maken.... sterker nog... ik kan mij voorstellen dat het inzet voorstel voor de A1 direct een grip sit. voorschrijft.... maar dat blijft speculeren
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2010, 14:25:05
nee maar wij weten ook niet welke lading, intensieteit v/d brand... de centralisten zullen vast een goed argument hebben gehad om direct grip te maken.... sterker nog... ik kan mij voorstellen dat het inzet voorstel voor de A1 direct een grip sit. voorschrijft.... maar dat blijft speculeren

Het zal vast en zeker wel uit de computer rollen en geen eigen initiatief zijn. :) Dus vandaar dat ik benieuwd was naar de achterliggende reden voor deze procedure. Volgens mij is dit de enige regio waar men zo reageert op een vrachtauto brand.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2010, 14:26:45
Kan je daarmee niet wachten tot het eerste voertuig HV voertuig bij het incident is en een sitrap geeft?  ::) Bij een aanrijding op een snelweg waarbij een groot gedeelte geblokkeerd is heb ik, op dit forum ;), nog nooit een GRIP klassificatie gezien.  :)

Valt mij op dat het standaard lijkt te zijn om in Gooi-Vecht bij een vrachtwagen/busbrand op de snelweg GRIP 1 te maken. Bij de vorige twee busbranden werd ook binnen een paar minuten GRIP 1 afgekondigd, om vervolgens weer te dealarmeren.

Ziet er dus uit alsof het standaard is. Als dan blijkt dat het allemaal wel meevalt wordt er weer afgeschaald. Waarom er meteen GRIP 1 gemaakt wordt weet ik ook niet, idd misschien vanwege afsluiting snelweg?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2010, 14:42:18
Zou dit niet te maken hebben met de lading van de vrachtwagen?
Manschap A