Headsets in helm

Auteur Topic: Headsets in helm  (gelezen 14942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw martijn

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2005, 11:49:34
Hoe zit het dan met de veiligheid van de manschappen. Jou verhaal klinkt als een arbo probleempje......
  nou 1 & 2 hebben één porto en 3 & 4 hebben er één, de pompbediende en de bevelvoerder. dus er blijven er genoeg over die niet mee kunnen luisteren en dan heb ik het niet alleen over nr. 2 en 4. moet iedereen er dan één hebben dure gein een stuk of 140 mensen in een korps.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2005, 13:41:18
  nou 1 & 2 hebben één porto en 3 & 4 hebben er één, de pompbediende en de bevelvoerder. dus er blijven er genoeg over die niet mee kunnen luisteren en dan heb ik het niet alleen over nr. 2 en 4. moet iedereen er dan één hebben dure gein een stuk of 140 mensen in een korps.
de nummers 1 en 3 kunnen gewoon doorgeven wat er gezegt is.Maar wij hebben geen headstes in de helmen al is er wel al eens over gesproken  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2005, 13:43:02
de nummers 1 en 3 kunnen gewoon doorgeven wat er gezegt is.Maar wij hebben geen headstes in de helmen al is er wel al eens over gesproken  ;)

En als je je collega kwijt raakt in de rook....... :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2005, 13:45:48
En als je je collega kwijt raakt in de rook....... :-X
als het goed is raak je elkaar niet kwijt  ::)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2005, 14:43:48
Ik ben er voorstander van om iedereen een portofoon te geven. Dus P, B, en 1 t/m 4.

Hieraan gekoppeld de headset zodat iedereen op de hoogte is van de berichten en ontwikkelingen van zijn ploeg.

Wij werken nu een tijdje met C2000 en wat mij opvalt is dat de porto's ontzettend snel rondzingen en slecht te verstaan zijn door de speaker van de porto zelf. Dus van mij mag er een headset komen en daarmee in combinatie een porto op de man. Ik heb begrepen dat er bij ons alsnog serieus bekeken gaat worden of het zo uitgevoer kan gaan worden.

In eerdere testen was men echter niet zo te spreken over de headset maar dit lag meer aan de mensen die hem getest hebben denk ik  ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2005, 14:50:13
Hmmm, er zijn inmiddels ook goede draadloze intercom systemen die ook met een (c2000) portofoon gekoppeld kunnen worden.. of zelfs met een marifoon etc..

Je hebt dan een volledige duplex verbinding met elkaar en over de lange afstand > 1kilometer meter kan je dan schakelen naar portofoon..
Heb je altijd full-duplex verbindingen beschikbaar die los staan van de reguliere communicatie...

Maar welke merk en type headsets gebruiken jullie ?


brw martijn

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2005, 22:40:33
En als je je collega kwijt raakt in de rook....... :-X
of onwel raakt of wat dan ook, daarom vind ik het zo best laat de headsets maar achter wegen.


brw martijn

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 6 juni 2005, 22:42:52
Ik ben er voorstander van om iedereen een portofoon te geven. Dus P, B, en 1 t/m 4.

Hieraan gekoppeld de headset zodat iedereen op de hoogte is van de berichten en ontwikkelingen van zijn ploeg.

Wij werken nu een tijdje met C2000 en wat mij opvalt is dat de porto's ontzettend snel rondzingen en slecht te verstaan zijn door de speaker van de porto zelf. Dus van mij mag er een headset komen en daarmee in combinatie een porto op de man. Ik heb begrepen dat er bij ons alsnog serieus bekeken gaat worden of het zo uitgevoer kan gaan worden.

In eerdere testen was men echter niet zo te spreken over de headset maar dit lag meer aan de mensen die hem getest hebben denk ik  ;D

daarmee kom ik weer op een oud topic: bij ons lopen er meer dan 6 man per wagen en ieder zijn eigen port is een beetje duur. gelukkig denken ze bij ons dan ook niet aan headsets.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2005, 16:46:51
oplossing:
Bev, chauf  1 en 3 hebben portofoon, gekoppeld met een spreeksleutel aan buitenkant pak en voorzien van headset.
2 en 4 hebben een scanner, vastgezet op 1 kanaal en luisteren ook via een headset mee.

Op deze manier kan iedereen alles horen en blijven de kosten beperkt doordat er minder porto's nodig zijn.

Door volume goed af te stellen word rondzingen voorkomen

Wij werken er zo al jaren mee, naar naar mijn weten volledige tevredenheid.

Tot nu toe maar een nadeel kunnen ontdekken, bij regionale bijstand en gebruik van een ander portokanaal, maar dat komt zelden of nooit voor.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


brw martijn

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 19 juni 2005, 23:01:54
oplossing:
Bev, chauf  1 en 3 hebben portofoon, gekoppeld met een spreeksleutel aan buitenkant pak en voorzien van headset.
2 en 4 hebben een scanner, vastgezet op 1 kanaal en luisteren ook via een headset mee.

Op deze manier kan iedereen alles horen en blijven de kosten beperkt doordat er minder porto's nodig zijn.

Door volume goed af te stellen word rondzingen voorkomen

Wij werken er zo al jaren mee, naar naar mijn weten volledige tevredenheid.

Tot nu toe maar een nadeel kunnen ontdekken, bij regionale bijstand en gebruik van een ander portokanaal, maar dat komt zelden of nooit voor.


een scanner met c2000 jah ja, niet dus