Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?

Auteur Topic: Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?  (gelezen 20534 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #50 Gepost op: 11 februari 2010, 22:34:49
Nou, de reden waarom heb ik al gesteld: Uit ervaring blijkt dat je dan eerder wordt gezien en men meer rekening met je houdt.
En wat betreft veilig werkplek: het is niet altijd mogelijk om een 100% veilige werkplek te creeren.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #51 Gepost op: 11 februari 2010, 23:08:41
Nou, de reden waarom heb ik al gesteld: Uit ervaring blijkt dat je dan eerder wordt gezien en men meer rekening met je houdt.
En wat betreft veilig werkplek: het is niet altijd mogelijk om een 100% veilige werkplek te creeren.
We kunnen daarover een hele discussie gaan voeren maar dan gaan we flink off topic.
Ik heb in ieder geval persoonlijk gezien, al respect voor alle mensen die hier reageren en vanalles in hun auto meenemen om een ander te helpen.
Een geel zwaai of knipperlicht kan hierop een aanvulling zijn alleen is het gebruik ervan in principe niet toegestaan. Geen probleem, niemand zal ervoor schrijven.
Maar houd in je achterhoofd dat je geen zwaailicht op je auto gooit met dan in je achterhoofd: "Zo, nu heb ik een veilige werkruimte."
Ik zie mensen met die gedachten ook wel eens een gevarendriehoek plaatsen en dat helemaal oké vinden terwijl ik met spoed een andere auto/kraanwagen ter plaatse vraag voor het afzetten van...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2010, 00:45:19
Maar houd in je achterhoofd dat je geen zwaailicht op je auto gooit met dan in je achterhoofd: "Zo, nu heb ik een veilige werkruimte."
Ik zie mensen met die gedachten ook wel eens een gevarendriehoek plaatsen en dat helemaal oké vinden terwijl ik met spoed een andere auto/kraanwagen ter plaatse vraag voor het afzetten van...

Dat is een iets andere insteek dan het geen wat je eerst aangaf.
Ik zie persoonlijk iemand liever ''illegaal'' met een zwaailamp op de rijkswegen met pech of bij een ongeval staan dan iemand met zijn alarmlichten aan  ;)

Maar goed, punt is duidelijk, laten we maar weer een beetje ontopic gaan  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2010, 12:05:35
Ik heb altijd een paar latex handschoenen in mijn schooltas zitten.
Wie weet komt het nog een keer van pas..
Trouwens: Ik las dat mensen Mayotubes bij zich hebben, mag je dit zomaar gebruiken?
Of valt dit onder voorbehouden handelingen?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #54 Gepost op: 13 februari 2010, 12:09:14
Ik heb altijd een paar latex handschoenen in mijn schooltas zitten.
Wie weet komt het nog een keer van pas..
Trouwens: Ik las dat mensen Mayotubes bij zich hebben, mag je dit zomaar gebruiken?
Of valt dit onder voorbehouden handelingen?

Dit is een Risicovolle Handeling
De handeling mag alleen worden verricht door een bevoegd persoon en in opdracht van een arts.
bron: http://protocollen.dickshomepage.nl/docs/mayotube.pdf
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #55 Gepost op: 13 februari 2010, 12:11:08
Dit is een Risicovolle Handeling
De handeling mag alleen worden verricht door een bevoegd persoon en in opdracht van een arts.
bron: http://protocollen.dickshomepage.nl/docs/mayotube.pdf
Bedant voor de informatie! O0
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #56 Gepost op: 13 februari 2010, 19:52:06
Om maar even B.O.T. te gaan:

- brandblusser
- lifehammer
- EHBO doos
- Veiligheidsvest
- Maglite

En daar wil ik het maar bij laten :)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #57 Gepost op: 13 februari 2010, 21:17:51
Dit is een Risicovolle Handeling
De handeling mag alleen worden verricht door een bevoegd persoon en in opdracht van een arts.
bron: http://protocollen.dickshomepage.nl/docs/mayotube.pdf

Lees het forum eens goed door, hier is al zeer regelmatig over geschreven  ;)

Het is geen voorbehouden handeling, wel kunnen er instellingsregels voor zijn.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #58 Gepost op: 14 februari 2010, 01:38:26
Dit is een Risicovolle Handeling
De handeling mag alleen worden verricht door een bevoegd persoon en in opdracht van een arts.
bron: http://protocollen.dickshomepage.nl/docs/mayotube.pdf

Een risicovolle handeling is geen voorbehouden handeling. Hiervoor is dan ook niet altijd toestemming van een arts nodig.
Sowieso niet als er sprake is van een noodistuatie. Check de wet BIG maar even.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2010, 02:30:46
Een risicovolle handeling is geen voorbehouden handeling. Hiervoor is dan ook niet altijd toestemming van een arts nodig.
Sowieso niet als er sprake is van een noodistuatie. Check de wet BIG maar even.

Klopt dat bedoel ik ook te zeggen, want bij de HOC (SIGMA-opleiding) leer je het ook ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar