Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?

Auteur Topic: Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?  (gelezen 20943 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #60 Gepost op: 14 februari 2010, 02:39:18
Klopt dat bedoel ik ook te zeggen, want bij de HOC (SIGMA-opleiding) leer je het ook ;)

waarom herinner ik me daar niks over dan ?  ???


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #61 Gepost op: 15 februari 2010, 19:16:44
In mijn auto:

- (Prop) volle EHBO koffer
- Beademingmaskertje
- Mayo tubes
- Kocher
- Geel hesje met reflectie
- Gele jas met reflectie
- Enkele paren handschoenen
- Whelen Slimlighter amber, voor en achter (GENIII).

Ook ik ben verpleegkundige, heb de IC opleiding gedaan en de PHTLS.
Werk momenteel op de MC.
Mayo tubes plaats ik regelmatig, vandaar dat ik ze bij me heb.
De Whelens komen uit mijn verzameling. Ook ik heb ze al diverse keren "terrecht" gebruikt omdat ik heel veel op de weg ben.
In mijn geval heeft de politie ook enkele keren dankbaar gebruik gemaakt van mijn auto als "afzetvoertuig".
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #62 Gepost op: 15 februari 2010, 23:52:26
Ik vraag me wel af wat een kocher voor 'n nut heeft op gebied van EHBO.
Ik heb die dingen nog nooit nodig gehad op straat... Ben erg benieuwd wat je ermee doet...


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #63 Gepost op: 16 februari 2010, 07:35:30
Ik vraag me wel af wat een kocher voor 'n nut heeft op gebied van EHBO.
Ik heb die dingen nog nooit nodig gehad op straat... Ben erg benieuwd wat je ermee doet...


Vraag liever wat niet ;) Die dingen zijn voor heel veel zaken handig van tijdelijk iets fixeren tot bloedvaten afklemmen (in extremis)


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #64 Gepost op: 16 februari 2010, 12:06:09
Vraag liever wat niet ;) Die dingen zijn voor heel veel zaken handig van tijdelijk iets fixeren tot bloedvaten afklemmen (in extremis)

Wat wil je fixeren, en bloedvaten afklemmen...  ;D... Niet teveel films kijken...


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #65 Gepost op: 16 februari 2010, 20:39:21
Wat wil je fixeren, en bloedvaten afklemmen...  ;D... Niet teveel films kijken...

Kleding opzij houden, verbandje even tijdelijk vastzetten, vastklemmen aan een gordijn en infuuszakje aanhangen, catheters dichtklemmen, etc. etc.

En wtb de bloedvaten... zet er niet voor niets "in extremis" achter, alhoewel je een ook een kleiner arterieel spuitertje zeker met een kleinere kocher even dicht kan klemmen  :)


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #66 Gepost op: 21 februari 2010, 12:15:04
Kleding opzij houden, verbandje even tijdelijk vastzetten, vastklemmen aan een gordijn en infuuszakje aanhangen, catheters dichtklemmen, etc. etc.

En wtb de bloedvaten... zet er niet voor niets "in extremis" achter, alhoewel je een ook een kleiner arterieel spuitertje zeker met een kleinere kocher even dicht kan klemmen  :)

mmm... infuuszakje aanhangen en catheters dichtklemmen... Dit is toch een EHBO forum??? Geen ziekenhuisforum.

Ik heb in 10 jaar EHBO nog NOOOOOOIT een catheter dicht hoeven klemmen (met welk nut ook trouwens) en nog nooit met een kocher een infuuszak opgehangen...
En als die infuuszak er al is, betekent dit dat deskundige hulp aanwezig is, want anders zat er ook geen infuus aan.

Meerwaarde kocher: 0,0
Maar het lijkt wel zeeeeeer interessant waarschijnlijk...


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #67 Gepost op: 21 februari 2010, 14:18:15
mmm... infuuszakje aanhangen en catheters dichtklemmen... Dit is toch een EHBO forum??? Geen ziekenhuisforum.

EHBO-forum? Dan zit je hier verkeerd ;) Hier vind je het EHBO-forum.

Dit forum is naast bedoeld voor alle hulpverleners inclusief professionals en belangstellenden. Die vinden een Kocher soms niet zo vreemd en hebben/bieden soms wat meer mogelijkheden. Bovendien geef ik niet aan wat jij ermee moet doen, ik geef aan wat ik er onder andere mee (kan) doe(n) en uitgezonderd de arteriele spuiter heb ik alle opties wel eens buiten het ziekenhuis/huisartsenpraktijk in de praktijk gebracht


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #68 Gepost op: 21 februari 2010, 16:49:03
Meerwaarde kocher: 0,0
Maar het lijkt wel zeeeeeer interessant waarschijnlijk...

Wat betreft de meerwaarde: dat geldt voor jou, voor mij is het een meerwaarde 7,0 en dit simperlweg omdat het een duizend-en-één ding is. (zowel in de Eerste Hulp als wel als gewoon gereedschap)
Interessant: als je een dergelijk voorwerp nodig hebt om interessant gevonden te worden...  :-\
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #69 Gepost op: 21 februari 2010, 16:50:43
EHBO-forum? Dan zit je hier verkeerd ;) Hier vind je het EHBO-forum.

Dit forum is naast bedoeld voor alle hulpverleners inclusief professionals en belangstellenden. Die vinden een Kocher soms niet zo vreemd en hebben/bieden soms wat meer mogelijkheden. Bovendien geef ik niet aan wat jij ermee moet doen, ik geef aan wat ik er onder andere mee (kan) doe(n) en uitgezonderd de arteriele spuiter heb ik alle opties wel eens buiten het ziekenhuis/huisartsenpraktijk in de praktijk gebracht

Ach, stom... dat krijg je als je op meerdere fora actief bent heh... was niet helemaal wakker...