Het bezit niet, het gebruik wel
Volgens mij is het ietsje anders:
Het bij je hebben van een gevarendriehoek is niet verplicht. Echter het gebruik ervan wel,
indien je alarmlichten niet functioneren. Dus toch maar altijd meenemen.
Artikel 58 RVV1990
1. Stilstaande motorvoertuigen op meer dan twee wielen en aanhangwagens moeten worden aangeduid door een gevarendriehoek, indien het voertuig een obstakel vormt dat door naderende bestuurders niet tijdig als zodanig kan worden opgemerkt.
2. De gevarendriehoek moet goed zichtbaar op de weg worden geplaatst op een afstand van ongeveer 30 meter van het voertuig en in de richting van het verkeer waarvoor het voertuig gevaar oplevert.
3. Het eerste lid geldt niet wanneer knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd.
En om even on-topic te blijven:
Een Verbandtrommel B, waar ik wat extra zaken in heb gestopt (hij kan nog net dicht).
Een fleece-dekentje.
Twee isolatiedekens (van die dunne alu-dingen).
Twee gele veiligheidsvesten met RWS reflectie.
Een geel veiligheidsvest met RWS reflectie en achterop in retroflecterende letters de tekst "Eerste Hulp".
Twee oranje veiligheidsvesten met RWS reflectie.
Een oud model reflectievest Verkeersregelaar (mag nog gebruikt worden tot 1 maart 2014).
Een nieuw model reflectievest Verkeersregelaar.
Een Maglite en een gele en rode kegel.
Ter herkenning aan de binnenzijde van het achterruit een autobordje "Eerste Hulp Bij Ongevallen" en eenzelfde die ik voorop aan het raam kan hangen indien dat handig is.