Kiss of life heb je ook weer verschillende varianten van. Denk niet dat je ze allemaal kunt vergelijken.
Ik heb met geen enkel type praktijk ervaring.Wel met pocket maak, geen idee of die beademingen goed gingen, ik stond veel te stijf van adrenaline, maar so is dankzij AED die binnen 3 minuten na verlies van bewustzijn geschokt heeft, bij kennis de ambulance in gegaan. Gok niet dat mijn beademingen daar het aller grootste verschil gemaakt hebben. Zonder pocket mask had ik het ook gewoon gedaan.
Voor kiss of life gok ik dat stugheid van materiaal enorm van invloed kan zijn, evenals weerstand die het filtertje geeft, mogelijkheid om filter op zijn plaats te houden etc. Zelf heb ik een kiss of life met een speciaal ventieltje liggen. Is een buisje van centimeter of 3 lang in het midden van het plastic folie. 1 kant van het buisje gaat in de mond/tussen de lippen van het zo. Andere kan ik mijn lippen overheen zetten zoals bij een pocketmask. Nog nooit gebruikt maar ik gok dat hij makkelijker op zijn plek te houden is en door te beademen.
Mijn eigen plan is wel: Eerste keer proberen met pocket mask of kiss of life, werkt het niet dan zonder. Ga daarna wel even bij de huisarts langs om te kijken wat ik moet doen mocht ik iets opgelopen hebben.