Flitsen: irritant bij incidenten?

Auteur Topic: Flitsen: irritant bij incidenten?  (gelezen 19816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2010, 13:59:42
Waarom zou dat niet werken bij jou?

Omdat je dan bij de meeste incidenten in het donker als nog te weinig licht hebt.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2010, 14:56:20
Omdat je dan bij de meeste incidenten in het donker als nog te weinig licht hebt.

Correct, je krijgt dan vaak ook een te warme foto, wat ik niks vind.. Denk dat ik op 1/32 en sluiter 1/20 zowat alleen opgelichte reflectiestrepen krijg ::)..

Voorbeeld:
http://images.rowinvandiest.nl/nieuws10/augustus/220810-ongeval_brandweer06.jpg

Heb laatst wel geëxperimenteerd met flits op 1/1 1/2 1/4 en dan sluitertijden van 1/160 tot 1/500 wat opzich wel goed werkte.. Nu wachten tot iets in de avonduurtjes om verder te experimenteren :)..

En om ontopic te blijven; Het wordt nog altijd niet als irritant bevonden

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:49:15
Ik ben er inmiddels als hulpverlener uit: zowel fotografen als flitsen zijn f#cking irritant! Ben je in het donker aan het knippen en zijn je ogen net gewend aan het licht: FLITSSS... Vervolgens kijk je om en zie je dat er een peloton fotografen in je nek staat je hijgen. Iedere actie die je doet staat op de foto, en op internet kan deze actie weer als een heel foute beweging geïnterpreteerd worden. Nee, ik ben nu pas gaan beseffen wat voor leed ik de hulpdiensten in m'n foto-tijd heb aangedaan ;D

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2010, 12:51:00
Tja; dan hebben de hulpdiensten natuurlijk op plaats incident altijd netjes de front flitsers in de grille uitstaan .... Die flitsen namelijk continu (minstens 1 tot 2 keer per seconde) en zijn veel dichterbij dan de flitsers van de foto camera's (van enkele meters afstand achter het lint en dan misschien gemiddeld 1x per minuut een flits).

Toch ?

Ik doe zelf video en flits dus niet (nee; ook geen continu video licht; mijn camera is lichtgevoelig genoeg). Maar in mijn rol als hulpverlener stoor ik me vaak 100 keer meer aan het felle blauw-blauw geflits van alle voertuigen om me heen, dan om die paar flitsen van die fotografen....

Ga maar eens objectief tellen hoe vaak je een blauwe flits ziet; en hoe vaak een foto-flits. Ik denk dat het laatste nog geen 1% is van al het geflits wat je ziet als hulpverlener ter plekke.

Iedere actie die je doet staat op de foto, en op internet kan deze actie weer als een heel foute beweging geïnterpreteerd worden.

Dat is een heel ander onderwerp dan waar dit draadje over gaat....

Peen
Redacteur van

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2010, 10:37:27
Je gaat in op het verkeerde onderwerp. 90-8 had het over flitsen, niet over afzettingen op afstand.

Dit was een bericht van een half jaar geleden. Niet echt actueel meer dus en ik denk dat hij de zaken nu ook anders ziet en doet..  :)

Okidoki :)

Stefan, hoe kijk je er nou dan tegen aan?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:57:19
Enkele off-topic berichten weggehaald......gaan we hier verder met flitsen  0098

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #26 Gepost op: 25 augustus 2010, 22:37:33
Ik denk dat het doel van je foto bepaald welke instellingen op je camaera nodig zijn, want hoe erg is een beetje ruis als het een ondersteunende foto is bij een nieuwsbericht. Anderzijds vind ik het veel leuker om de "mooie" foto's te maken dus spelen met schaduwen en licht, waarbij een brand op een donkere locatie natuurlijk erg spannend kan zijn. Of juist die een bloem met een mooi scherpte diepte verloop met op de achtergrond onscherp "Annie".

Helaas moet ik veel spelen en tweaken op de gok omdat ik wel een leuke camera/lens (alpha 550 met 18-250)  heb maar gewoon teveel zit te emmeren met de instellingen. Soms mooi en soms verpest met toch teveel ruis of bewegingsonscherpte. Al voel ik me tegenwoordig niet zo thuis bij een incident met +- 3a4 112 fotografen die op hun 3-wieler prio1 t.p. komen (ok beetje gechargeerd 98uiye).

Enfin back to topic met een mooie opsteekflister met omnibounce hebben m.i. andere niet zoveel last van je flitsen.
Freude am Fahren

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2010, 22:38:01
Citaat
Maar in mijn rol als hulpverlener stoor ik me vaak 100 keer meer aan het felle blauw-blauw geflits van alle voertuigen om me heen, dan om die paar flitsen van die fotografen....

Die blauwe flitsers kun jezelf uitschakelen, of laten uitschakelen. Het irritante flitsen van de fotografen is een vrijheid van de pers waar wij als hulpverleners mee moeten leren leven, heb ik hier geleerd. 8)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2010, 11:12:14
Die blauwe flitsers kun jezelf uitschakelen, of laten uitschakelen.

Klopt... Mijn eigen blauw-blauw wil ik nog wel eens uitzetten; zeker de frontflitsers - die kan je op een aantal van onze voertuigen apart schakelen.

Maar goed; vaak staat er natuurlijk politie 'vlak bij' om de plaats incident zichtbaar te maken voor het overige verkeer en om dat verkeer te regelen. En hun blauw-blauw is voor ons 'op ooghoogte' natuurlijk, maar dient dan wel een doel.

En je weet ook: als de ambulancebemanning druk bezig is om allerlei naalden in een patiënt te steken, ga je ze ook niet op de schouder tikken met de vraag of ze hun blauw even uit willen gaan zetten.

Het irritante flitsen van de fotografen is een vrijheid van de pers waar wij als hulpverleners mee moeten leren leven, heb ik hier geleerd. 8)

Hebben al die uurtjes op de diverse fora je toch nog een bruikbaar stukje kennis opgeleverd ! Mooi mooi ....  0098

Peen
Redacteur van

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar