Maglite, strafbaar ?

Auteur Topic: Maglite, strafbaar ?  (gelezen 13174 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Gepost op: 7 februari 2010, 22:20:44


Onder de stoel een reflectie hesje en bij de handrem een noodhamer O0 en een maglite

Misschien domme vraag, maar ik heb gehoord dat een maglite in de auto verboden wapen bezit is, klopt dit..?
Of ben ik dan fout ingelicht?


EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2010, 22:27:44
Misschien domme vraag, maar ik heb gehoord dat een maglite in de auto verboden wapen bezit is, klopt dit..?
Of ben ik dan fout ingelicht?
Een maglite is toch gewoon een zaklamp?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2010, 22:32:21
Misschien domme vraag, maar ik heb gehoord dat een maglite in de auto verboden wapen bezit is, klopt dit..?
Of ben ik dan fout ingelicht?
Citaat
Categorie IV

Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Misschien een beetje dezelfde discussie als dat je een kleine moker oid in de auto hebt liggen. Als je gaat klussen is het geen probleem, heb je 'm altijd in de auto liggen dan kan het een probleem worden.
Maar misschien dat iemand uit de blauwe kolom er iets meer over kan vertellen :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2010, 22:38:58
Een maglite is toch gewoon een zaklamp?

Nou ja.. een hele harde zaklamp dan..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2010, 22:39:31
Misschien een beetje dezelfde discussie als dat je een kleine moker oid in de auto hebt liggen. Als je gaat klussen is het geen probleem, heb je 'm altijd in de auto liggen dan kan het een probleem worden.
Maar misschien dat iemand uit de blauwe kolom er iets meer over kan vertellen :)

miss dat een mod. dat kan regelen?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2010, 22:57:32
voor zover ik weet is het voorhanden hebben van een maglite ( Dus binnen handbereik) tot een 3-D cell toegestaan.. vanaf een 4D cell valt het idd volgens mij onder wapenbezit.. iets met de feiten en omstandigheden waaronder het aangetroffen wordt... maar zelf heb ik mijn maglite vrijwel altijd voorin naast/onder de stoel als ik van mn werk af kom ( beveiliger) en dat is meer omdat ik niet mn hele uitrusting in de kofferbak ga leggen... alleen mn steekvest gaat uit en op de stoel naast me/op de achterbank... maglite gewoon naast mn stoel en de rest blijft aan mn koppel zitten en gaat thuis pas af... nog nooit problemen mee gehad. maar zoals al gezegd...misschien dat iemand die de precieze regeltjes kent er nog iets zinnigs over kan zeggen, of mij kan verbeteren ::)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2010, 23:08:38
Misschien domme vraag, maar ik heb gehoord dat een maglite in de auto verboden wapen bezit is, klopt dit..?
Of ben ik dan fout ingelicht?

Mmm, dus dan zijn zo'n beetje alle hulpdiensten in overtreding?! :P ::)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2010, 23:14:23
Mmm, dus dan zijn zo'n beetje alle hulpdiensten in overtreding?! :P ::)

dat valt wel onder de uitzondering :P ze hebben het nodig voor hun werk..

Mijn vraag was meer bedoeld voor personenauto  ::)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2010, 23:14:31
Mmm, dus dan zijn zo'n beetje alle hulpdiensten in overtreding?! :P ::)

daar wordt dan weer een uitzondering voor gemaakt, omdat zij de maglite ( of een willekeurig ander merk) direct nodig is in de uitvoering van hun werk
zelfde als de mobiel surveillanten in de particuliere beveiliging  ::)

EDIT: zie net dat kevin me net voor was
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2010, 23:46:11
Mmm, dus dan zijn zo'n beetje alle hulpdiensten in overtreding?! :P ::)
Dat bedoelde ik dus met mijn voorbeeld ;) Niet per definitie verboden.
Net als een honkbalknuppel of hockeystick: ter uitvoering van sport niet verboden, als wapen wel. Maar wanneer is ie bedoeld als wapen :)