Wel lachen dat een SEH-pleeg ook wat met ECG's doet..hahahahahahaha (geintje)
Oh nee, een beheerder op deze manier benaderen....daar komt alleen ellende van.....
Ik heb even getwijfeld of ik zou reageren omdat ik, qua mening, ergens tussenin lig. Toch wil ik wat kwijt:
Wij zijn een forum waarbij professionals en leken samen komen om van elkaar te leren. Eén van de belangrijkste taken van een ervaren professional in een beroepsgroep is het begeleiden van jonge collega's en aspiranten-collega's. Niet alles voorkauwen maar samen de weg verkennen en zorgen dat je pupil juist wel de bomen ziet door het bos. Dus ook in dit geval. Joffry heeft kort door de bocht gereageerd maar feitelijk heeft hij gelijk. Bas kan zich beter concentreren op zijn andere (basale) competenties om ambulanceverpleegkundige te worden. Zijn sociale vaardigheden bijvoorbeeld (niet dat er iets aan schort hier..het is niet denigrerend bedoeld). Toen ik zijn leeftijd had was ik vrijwilliger bij een zwemvereniging voor gehandicapten. Daar heb ik leren communiceren met mensen met een verstandelijk beperking. Eén van de basis competenties als verpleegkundige. Pas veel later in mijn carriére heb ik ECG leer gehad, met begeleiding van een ervaren collega.
Mijn advies zou zijn:
1) Maak eerst school af, haal zo goed mogelijke cijfers
2) Doe ernaast ook wat vrijwilligers werk, leer met mensen omgaan. Een voorbeeld zou zijn: vrijwilliger in een verpleegtehuis (deze mensen vormen namelijk 80% van onze patientenpopulatie)
3) Zorg ervoor dat je een goede school uitkiest, de HAN in Nijmegen, bijvoorbeeld.
4) Geniet van de opleiding, geniet van je vrijheid als student, het is voorbij voordat je het weet.
Ik zou zeggen: alle lof voor je inspanningen, maar leer lopen voordat je gaat rennen. Je tijd komt wel, geniet van de weg ernaartoe.....
WM