GRIP 2 Bommelding in trein - Den Bosch 09-02-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Bommelding in trein - Den Bosch 09-02-2010  (gelezen 12107 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2010, 11:14:39
Laten we gewoon afwachten of er daadwerkelijk een bom wordt aangetroffen. Dit zal uiteraard via de nieuwsbronnen bij ons allen terecht komen.
Op basis van zijn gedrag, misschien zijn kleding, zijn mensen bang dat er iets mocht gebeuren. Dat hij zal hebben gepraat over 9/11 e.d. moet ook nog maar afgewacht worden, omdat een verhaal ook een eigen leven kan gaan leiden... althans, dat blijkt vaak genoeg uit de praktijk.

Daarom is het zo kwalijk dat de NS valse informatie gaat verspreiden. Hoe kunnen ze beweren dat er een bom is gevonden, terwijl er helemaal niks is gevonden. En ik weet 100% zeker dat er ook niks wordt gevonden. Er zijn zoveel gekken die wel wat is roepen. Dit is echt totaal niet serieus te nemen.


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2010, 11:15:49
Ook ik wou vandaag gewoon naar school tot dat ik uit de bus stapte en zag dat het aardig druk was. We werden weggestuurd door de politie ivm een bommelding. Snel even een filmpje gemaakt met een paar foto's ;)





Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2010, 11:20:06
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/462169/2010/02/09/Politie-Geen-bom-gevonden-in-trein.dhtml

Politie: Geen bom gevonden in trein

BREAKING NEWS  

DEN BOSCH - Explosievenverkenners hebben dinsdagochtend geen explosieven gevonden in de trein op station Den Bosch. Dat heeft de politie meegedeeld. De trein zal volgens de politie nog een keer worden gecontroleerd met een speciaal getrainde hond. Een verdachte is aangehouden. Hij wordt verhoord door politie.

Een ooggetuige zei in het Radio 1 Journaal dat de man een lang wit gewaad aan had met een groene jas. Hij zou toespelingen hebben gemaakt op de aanslagen op 11 september 2001 in New York en Washington.  Een politiewoordvoerder heeft tegen een tegen Netwerkverslaggever gezegd Dat de De NS over de mogelijke bom voor z'n beurt gepraat heeft.

Berichten op Twitter spreken van een rondvliegende Apache helikopter boven NS Den Bosch Centraal.

Een ooggetuige zei in het Radio 1 Journaal dat de verdachte een lang wit gewaad aan had met een groene jas. Hij zou toespelingen hebben gemaakt op de aanslagen op 11 september 2001 in New York en Washington. De trein waar de man in zit, is een intercity die onderweg was van Roosendaal naar Zwolle.

Een andere getuige vertelt dat de verdachte persoon  'Allah Akbar' schreeuwde.
. Ook huizen en kantoorpanden en een deel van het paleis van justitie in de omgeving van het station werden ontruimd.

Rond tien uur stonden nog paar honderd mensen in de omgeving van het station te wachten. Bussen rijden wel, passagiers kunnen opstappen bij de rotonde voor het station.

Vooralsnog hebben explosievenverkenners geen ontplofbare voorwerpen in de trein gevonden. De trein zal met speurhonden nogmaals worden gecontroleerd.

De NS verwacht grote vertragingen rondom Den Bosch voor het treinverkeer. Klik HIER voor de laatste informatie van de NS.

(ANP/EBO)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2010, 11:34:05
Daarom is het zo kwalijk dat de NS valse informatie gaat verspreiden. Hoe kunnen ze beweren dat er een bom is gevonden, terwijl er helemaal niks is gevonden. En ik weet 100% zeker dat er ook niks wordt gevonden. Er zijn zoveel gekken die wel wat is roepen. Dit is echt totaal niet serieus te nemen.

Nogmaals, volgende keer bronvermelding plaatsen anders word het bericht verwijderd !

Wie zegt dat de woordvoerder van de NS dit bericht heeft verspreid ? ''iemand van de NS'' kan ook een schoonmaker zijn, waaraan iemand heeft gevraagd waarom ze er uit moeten ''ja ze hebben een bom gevonden''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2010, 12:07:10
p2kflex
11:12:07 09-02-10GROUP-2ALARM HA GROEP SCHAIJK > GRAAG VERZORGINGSCONTAINER NAAR STATION DEN BOSCH(VERZORGING VOOR 100 PERS.)
1171585BRW Landerd (Schaijk) (HA Groep)
1171599BRW Landerd (Schaijk) (Monitorcode)
1181598BRW Landerd (Schaijk) (Lichtkrant)
1181599BRW Landerd (Schaijk) (Techniek)
p2kflex
11:12:05 09-02-10GROUP-1ALARM VERZORGING A GROEP ERP > GRAAG VERZORGINGSCONTAINER NAAR STATION DEN BOSCH(VERZORGING VOOR 100 PERS.)
1171831BRW Veghel (A/B/C HA Groep)
1171943BRW Veghel (Erp) (Verzorgings A/B Groep)
1171949BRW Veghel (Erp) (Monitorcode)
1181848BRW Veghel (Lichtkrant)
1181849BRW Veghel (Techniek)
1181948BRW Veghel (Erp) (Lichtkrant)
1181949BRW Veghel (Erp) (Techniek)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2010, 12:08:42
Roare heeft wel gelijk ;)

Diverse media melden al via internet dat er een bom daadwerkelijk was gevonden terwijl hierover nog geen definitief antwoord was gegeven.

Ook politie spreekt de berichten (ook ter plaatse) nog tegen.

Citaat
12:05  [Opmerking van Luzac Luzac: ]
Is er nu al wel of niet bekent of er daadwerkelijk een bom aanwezig is/was?

 
Citaat
12:06  Omroep Brabant: @Luzac: Een woordvoerster van de NS zei vanochtend van wel, de politie heeft dat ontkent en gezegd dat de woordvoerster 'voor haar beurt sprak'. Op dit moment is de politie nog aan het zoeken, we weten nog niet of er al wat gevonden is.  
 


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2010, 12:10:03
Overigens was er ook sprake van dat de SIGMA ingezet zou worden. Iemand hier meer over, ik ben niet meer ter plaatse maar wel benieuwd of zij ook nog opgeroepen of ingezet zijn.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2010, 12:10:51
Nogmaals, volgende keer bronvermelding plaatsen anders word het bericht verwijderd !

Wie zegt dat de woordvoerder van de NS dit bericht heeft verspreid ? ''iemand van de NS'' kan ook een schoonmaker zijn, waaraan iemand heeft gevraagd waarom ze er uit moeten ''ja ze hebben een bom gevonden''

De NOS meldt wel degelijk dat het om een woordvoerster van de NS ging. Zie hier... ???


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2010, 12:23:46
stond vanmorgen om 10 voor 8 op eht station in tilburg, geen treinen meer werd er gezegt, omdat ik examen heb ben ik met de auto naar den bosch gebracht, ook de wegen om het station zijn erg druk, gedeeltelijk ook afgesloten, tot ongeveer ene half uurtje geleden steeds de helicopter gehoord.
kan helaas geen fotos gaan maken want heb me fototoestel thuis liggen.
groetjes teb
flappus  niet elke verandering is een verbetering


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #29 Gepost op: 9 februari 2010, 12:41:52
De NOS meldt wel degelijk dat het om een woordvoerster van de NS ging. Zie hier... ???

Bovendien stond er op P2000 TIS 5.3 en dat is bomvinding. TIS 5.2 had mij dus logischer geleken (bommelding/verdacht gedrag)
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.