Schietincidenten politie 2010

Auteur Topic: Schietincidenten politie 2010  (gelezen 43314 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #50 Gepost op: 25 maart 2010, 17:43:31
Als het noodweer vanzelfsprekend is geworden, hamert men dan op aanhoudingsvuur? Dus het IBT-gebeuren spitst zich meer en meer op het ter hand nemen van..?
Ja.
Ze/we willen af van alleen maar noodweer omdat de situatie allang opgelost had kunnen worden door gerechtigd aanhoudingsvuur. (alsdus IBT docent)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #51 Gepost op: 25 maart 2010, 18:09:11
Mooie ontwikkeling. Hoop dat alle hoofden ook dezelfde kant op staan.  ;)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #52 Gepost op: 25 maart 2010, 19:49:54
Nee het IBT richt zich meer op het veilig thuis komen.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #53 Gepost op: 25 maart 2010, 21:14:14
Nee het IBT richt zich meer op het veilig thuis komen.
Klopt. Dat als einddoel. Maar wat ik merk is dat er veel meer getraind wordt met/om het vuurwapen te gebruiken.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #54 Gepost op: 26 maart 2010, 10:50:34
Luister het toch laat ik proberen het zachtjes uit te druken appart dat collega;s die recht in een loop kijken eerst waarschuwen en dan pas gaan schieten. Ik weet uit eigen ervaring dat het best wel een stap is. Maar ik waarschuw niet meer hoor. Hoevaak vallen de melding niet dat er gedreigd is met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. Zal je vertellen als ik die persoon/ verdachte voor mij krijg kijkt hij toch echt in de loop van mijn P5. Je kan het jouwe er van denken maar dat laaat me echt koud ik breng mijn eigenen schoenen thuis en niet mijn collega's.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #55 Gepost op: 26 maart 2010, 13:14:26
Ik mag toch hopen dat je de schoenen van jezelf én van je collega's thuis wil brengen. Maar in principe ben ik het met je eens, er werd wel erg veel gewaarschuwd.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2010, 16:44:25
Luister het toch laat ik proberen het zachtjes uit te druken appart dat collega;s die recht in een loop kijken eerst waarschuwen en dan pas gaan schieten. Ik weet uit eigen ervaring dat het best wel een stap is. Maar ik waarschuw niet meer hoor. Hoevaak vallen de melding niet dat er gedreigd is met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. Zal je vertellen als ik die persoon/ verdachte voor mij krijg kijkt hij toch echt in de loop van mijn P5. Je kan het jouwe er van denken maar dat laaat me echt koud ik breng mijn eigenen schoenen thuis en niet mijn collega's.
Ik mag toch hopen dat je de schoenen van jezelf én van je collega's thuis wil brengen. Maar in principe ben ik het met je eens, er werd wel erg veel gewaarschuwd.
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Zo niet, dat bedoel ik wel ;)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #57 Gepost op: 26 maart 2010, 17:08:03
Zal je volgende week de titel van een boek/ rapport geven dat gaat over de gedachte verandering die de politie moet ondergaan in verband met de veranderde cultuur op straat. In het kort komt het er opneer dat de politie de wil en de gedachte moet (mindset) hebben om te doden. Ja ik zie alweer met de wenkbrauwen op en neer gaan. Echter de schrijver van het rapport is wel een van de trendsetters bij het IBT gebeuren. Wordt vervolgt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 26 maart 2010, 17:37:17
Zal je volgende week de titel van een boek/ rapport geven dat gaat over de gedachte verandering die de politie moet ondergaan in verband met de veranderde cultuur op straat. In het kort komt het er opneer dat de politie de wil en de gedachte moet (mindset) hebben om te doden. Ja ik zie alweer met de wenkbrauwen op en neer gaan. Echter de schrijver van het rapport is wel een van de trendsetters bij het IBT gebeuren. Wordt vervolgt.

Dat zie je ook terug in de AMOK procedure. Ik geef het je te doen :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #59 Gepost op: 26 maart 2010, 19:20:43
Maar we zijn het wel met elkaar eens dat er nu we opletten er meer gebruik wordt gemaakt van het vuurwapen. Dus met andere woorden de maatschapij is aan het veranderen en de politie oook.