GRIP 1 Groot water ongeval Drenkeling N3 links - Papendrecht 09-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Groot water ongeval Drenkeling N3 links - Papendrecht 09-02-2010  (gelezen 9279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2010, 19:21:45

hoi

Hoe kon je erbij komen was het niet afgezet?
Op welk terrein stonden de hulpdiensten op die van de gemeente?

Ik was ook nog gegaan maar helaas was ik pas om drie uur uit school ik zag het op p2000 Dus ging ik naar de staart vanaf krispijn aardig eindje fietsen  :D was ik er zag ik helemaal niks. In de verte een waterbus meer niet.
Heb eerst een tijdje in Papendrecht gestaan, later de brug over en voor de Shuregarden linksaf. (Naast de gevangenis). Helemaal rechtdoor stonden 2 WO's en de ademluchtbak. Deze opstelling ivm. de aanwezigheid van een steiger om bij de boten te komen. Volgensmij was het gemeentegrond... Echter toen ik daar 10 minuten stond werd er een blik éénstrepers open getrokken om de kade te filteren van publiek. Dus 500 meter doorgereden (onder de brug door), daar kwam ik het COPI tegen en had ik een goed zicht op de zoekactie. Volgensmij was dit privé-terrein van Drechtwerk oid, maar daar werd totaal niet moeilijk gedaan... Toen ik daar een tijdje stond werd de actie afgeblazen en ben ik m'n heerlijk warme auto weer gaan opzoeken ;)

brwfan

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2010, 20:08:57
Heb eerst een tijdje in Papendrecht gestaan, later de brug over en voor de Shuregarden linksaf. (Naast de gevangenis). Helemaal rechtdoor stonden 2 WO's en de ademluchtbak. Deze opstelling ivm. de aanwezigheid van een steiger om bij de boten te komen. Volgensmij was het gemeentegrond... Echter toen ik daar 10 minuten stond werd er een blik éénstrepers open getrokken om de kade te filteren van publiek. Dus 500 meter doorgereden (onder de brug door), daar kwam ik het COPI tegen en had ik een goed zicht op de zoekactie. Volgensmij was dit privé-terrein van Drechtwerk oid, maar daar werd totaal niet moeilijk gedaan... Toen ik daar een tijdje stond werd de actie afgeblazen en ben ik m'n heerlijk warme auto weer gaan opzoeken ;)

Okee helaas had ik niks kunnen zien :-\ :'(.
Ik leer steeds meer op dit forum

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2010, 21:03:11
1x Politie-heli die een half uur rondjes heeft gedraaid met WBC

Misschien hele domme vraag... .WBC ?? kan iemand mij uitleggen wat dat is ??  :o

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2010, 21:03:58
Misschien hele domme vraag... .WBC ?? kan iemand mij uitleggen wat dat is ??  :o

Warmte Beeld Camera...  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2010, 11:30:04
Hulpdiensten vergeefs op zoek naar drenkeling

http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/hulpdienstenvergeefsopzoeknaardrenkeling.asp

Dordrecht, 09-02-2010 • Brandweer, politie, reddingsbrigade en Rijkswaterstaat hebben op dinsdagmiddag 9 fe-bruari enkele uren bij de N3 gezocht naar een man die van de Papendrechtse brug geraakt was. Schippers van twee bootjes zagen de man over de reling van de brug geraken en in het water van de Beneden Merwede terechtkomen. Het is niet bekend of er sprake is van zelfdoding of een ongeval. De schippers voeren meteen naar de man hem toe om hem uit het water te halen, maar hun hulp mocht niet baten. De man verdween onder water en de schippers waarschuwden meteen de hulpdiensten.

Boven, op en langs het water zochten de hulpdiensten vervolgens enkele uren vergeefs naar de man. Ook de inzet van duikers van de brandweer leverde niet de vondst van het slachtoffer op. Uit voorzorg kwam een mobiel medisch team met een traumahelikopter ter plaatse, maar ook dit team kon onver-richterzake terug naar zijn basis vliegen.
Na enkele uren, om 15.00 uur, zetten de hulpdiensten een punt achter de gecoördineerde zoekactie en kon de conclusie getrokken worden dat de hulpdiensten alles uit de kast hadden gehaald om het slachtoffer te vinden. Tegelijkertijd moest ook geconstateerd worden dat de kans dat het salchtoffer nog in leven zou zijn minimaal zou zijn, mede door de temperatuur van het water. Een boot van Rijks-waterstaat bleef nog wel op de rivier om uit te kijken naar het slachtoffer. De waterpolitie van het KLPD zet op 10 februari de zoekactie voort met een boot met speciale apparatuur.
Op de brug werd ter hoogte van de plaats waar de man gezien werd een kabel van enkele meters lengte aangetroffen die aan de brug was vast gemaakt en naar beneden hing. Mogelijk speelde deze kabel een rol gespeeld bij het te water raken van de man, maar het is onduidelijk welke rol. De politie heeft de zaak in onderzoek en heeft de kabel in beslaggenomen.
De getuigen in de bootjes zijn gehoord door de waterpolitie. Hun is slachtofferhulp aangeboden. Een deel van de Beneden Merwede werd enkele uren voor alle waterverkeer afgesloten om de hulpdien-sten veilig hun werk te laten doen. Het wegverkeer kon de gehele tijd over de N3 blijven rijden.
Samen sterk in de hulpverlening!

AnneJan

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2010, 16:42:25
Ow jee, dit lees ik net van een andere site (gelukkig geen gewonden!  :o ):
Citaat
Aanrijding tussen politieauto en personenauto
10-02-2010 14:22

PAPENDRECHT – Onderweg naar de melding van de zoektocht naar de drenkeling in de Beneden-Merwede, heeft op dinsdagmiddag een aanrijding plaatsgevonden tussen een opvallende politieauto en een personenauto. Hierbij vielen geen gewonden.
(...)
Wel ontstond er behoorlijk wat materiële schade aan beide voertuigen. De Regionale Verkeersondersteuning doet onderzoek naar de aanrijding.
Hele artikel: http://www.refdag.nl/artikel/1462054/Aanrijding+tussen+politieauto+en+personenauto.html
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.

brwfan

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2010, 17:58:23
Ik heb ook een uurtje kou staan lijden aan de waterkant... Wat ik heb gespot:

2x KNRM
2x boten van duikers
1x Blusboot Zuid-Holland die sonor-apparatuur gebruikten
1x Politie-heli die een half uur rondjes heeft gedraaid met WBC
1x Traumaheli, deze heeft stand-by gestaan
3x duikteam, DDT heeft een extra blik duikers uit de vrije wacht mee laten komen

Verder een ambu die stand-by stond, een aantal politie-eenheden, rijkswaterstaat met minimaal 1 boot, een politieboot en veel officieren. Rond 3 uur is de actie afgeblazen.

Maar 1 vraag een lichaam is toch zeer snel afgekoeld in dat koude water wat voor nut heeft een Warmte Beeld Camera dan ?

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2010, 19:16:16
Mocht de persoon ergens een beschut plekje aan de waterkant hebben gevonden (op stenen onder een bosje oid) is het wel fijn als je hem dan ook (levend) kan aantreffen. Dergelijke plekken zijn ook moeilijk af te zoeken door een boot.

brwfan

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2010, 16:02:24
Mocht de persoon ergens een beschut plekje aan de waterkant hebben gevonden (op stenen onder een bosje oid) is het wel fijn als je hem dan ook (levend) kan aantreffen. Dergelijke plekken zijn ook moeilijk af te zoeken door een boot.

Je hebt helemaal gelijk  O0