Politie rijdt mee met geldtransport - Amsterdam 05-02-2010

Auteur Topic: Politie rijdt mee met geldtransport - Amsterdam 05-02-2010  (gelezen 7301 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2010, 23:05:09
Ga ik tóch wéér eens reageren ....

Vier woorden en kijk eens naar het nieuws de afgelopen week

België-Brussel-Jeugd-AK47

Ja en met een dienstpistool doe je ook niets tegen een AK-47.
Het beste wat je dan kan doen is echt dekking zoeken en wachten tot dat meer hoef ik je toch niet te zeggen.
Als ze echt willen komen ze er overal in of doorheen ik zou dan geen AK-47 maar een P90 nemen.
Tegen dit soort geweld is een gewone agent niet opgewassen.
Daar zijn nu  8)De speciale eenheden voor 8).
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2010, 23:19:56
Ik zou juist op het dak van zo'n geldtransportwagen 3 dingen bouwen:

  • uitschuifbare "koker of arm" die het "koffertje" met waardevolle stukken vanuit de wagen naar de kluis brengen kan,
  • waterkanon die met nevel en een sterke straal kan spuiten (ook eventueel met traangas)
  • cameradome die 24 uur per dag filmt, en de gegevens direct naar de politiemeldkamer kan doorgeven

Daarmee voorkom je dat de geldwagen een doelwit wordt.
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2010, 23:51:41
Want ? In een ander topic wordt gesproken over het toegenomen vuurwapengebruik van de politie... :-X

Vind je dit niet een beetje kort door de bocht ?

Dat is dan ook de reden waarom je gewone dienders in welke rang dan ook geen VW zou moeten laten dragen.
In engeland lopen ze ook zonder en het zal daar niet minder erg zijn dan hier.
Maar ik denk dat de politie zelf dan een stukje van hun monopolie zit verdwijnen, of ze krijgen hem niet meer of beveiligers krijgen er ook een.
Er is momenteel meer agressie naar beveiliger dan naar bv. de Hulpverleners  kijk bv maar naar waardetranspoteurs en wat er nu gebeurd dat is pas echt een schijnveiligheid ophouden.
Want eens stoppen jullie er weer mee en dan misschien dat het overgenomen moet worden door beveiliger zelf.

Kort door de bocht, nee als een meerderheid van de bevolking vind dat beveiligers meer bevoegdheden zou moeten hebben of een VW zou moeten dragen dan zal de politiek hierin moeten voorzien en de wet aanpassen.
Tevens stel je wel allemaal regeltjes op voor beveiligers bv V'tje Uniform bedrijfsnaam of logo verplichte opleiding Grijze pas maar je mag nog steeds niks meer dan een burger.
Dus waarom zou je het dan gaan leren.
Neem bv de Kmar op Schiphol die in een overal die lopen gewapend met een MP5 ook deze hebben alleen hun Beveiliger 2 diploma en geen opsporingsbevoegdheid???
Waarom hun wel en beveiligers in particuliere functie niet .
Ik zeg niet dat hun ook met een MP5 moeten gaan lopen maar de handboeien en peperspray zou dus geen enkel probleem mogen zijn.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2010, 00:23:58
Citaat
Dat is dan ook de reden waarom je gewone dienders in welke rang dan ook geen VW zou moeten laten dragen.
omdat het vuurwapengebruik door de politie is toegenomen moet de politie de vuurwapens maar inleveren ? Enig idee
wat je in Nederland moet doen om een agent zover te krijgen dat ie zijn / haar vuurwapen trekt én gebruikt ?

Citaat
Er is momenteel meer agressie naar beveiliger dan naar bv. de Hulpverleners  
Heb je feiten ? een hoop agressie richting politie zie je niet in de krant terug.
Ik zeg niet dat jouw uitspraak per definitie niet waar is, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de bron

Citaat
Tevens stel je wel allemaal regeltjes op voor beveiligers bv V'tje Uniform bedrijfsnaam of logo verplichte opleiding Grijze pas maar je mag nog steeds niks meer dan een burger.
Dus waarom zou je het dan gaan leren.
Ik neem aan dat jij snapt waarom de opleiding tot beveiliger en de Wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en recherchebureau's uberhaupt bestaat ? zo ja.. nutteloze opmerking.
zo nee, verdiep je er eens in zou ik zeggen.

Citaat
Neem bv de Kmar op Schiphol die in een overal die lopen gewapend met een MP5 ook deze hebben alleen hun Beveiliger 2 diploma en geen opsporingsbevoegdheid???
Alléén Beveiliger 2 ? en dan met een MP5 lopen ? weinig kans

En even ter info voor jou.. ik zit bij de politie, maar ben hiervoor een aantal jaar beveiliger geweest


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2010, 09:33:59
De KMAR op schiphol heeft wel iets meer dan een beveiliger2 diploma. Het zijn allemaal volledig OA.

Het is mij allang duidelijk dat jij meer bevoegdheden wil, ik heb je ook al een paar keer uitgelegd waarom ik dat anders zie. Blijkbaar ben je nogal doof voor die verhalen want je negeert structureel driekwart van de tegen argumenten die je krijgt.

Je stelde laatst dat jou baas je geen steekwerend vest wilde geven vanwege de kosten. Denk je echt dat hij jou wel een opleiding wil geven om met pepper en handboeien om te gaan geeft? Kost je zo een week of twee plus materiaal. Bovendien is pepper een middel dat je gebruikt als je het niet red met je mond of je handen. Ik zie het vaak bij beveiligers bij het eerste deel al mis gaan waardoor het snel escaleerd. Daar zou ook training in mogen.
 
De Engelse politie zit heel anders in elkaar dan in Nederland en het is zo ongeveer het enige land in de wereld die zijn agenten niet bewapend. Het geweld van vuurwapens in Nederland neemt enorm toe en als jij enig idee had hoevaak in Nederland per dag een agent een vuwa trekt ter aanhouding of bescherming van hemzelf of andere dan zou je dit niet durven zeggen!

Oh ja, ik kom ook uit de beveiliging en ik heb daar ook aanhoudingen met verzet en vechtpartijen gehad dus ik weet waar ik over praat!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2010, 09:46:20
De KMAR op schiphol heeft wel iets meer dan een beveiliger2 diploma. Het zijn allemaal volledig OA.

Oh ja, ik kom ook uit de beveiliging en ik heb daar ook aanhoudingen met verzet en vechtpartijen gehad dus ik weet waar ik over praat!      

Vwb de Kmar op Schiphol hebben we het (in dit topic) over de collega's die met een MP5 rondlopen en ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar deze hebben niet de status van opsporingsambtenaar. De overige Kmar die werkzaam is in de basispolitiezorg zijn uiteraard wel opsporingsambtenaar.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2010, 11:55:11
Dat is dan ook de reden waarom je gewone dienders in welke rang dan ook geen VW zou moeten laten dragen.
In engeland lopen ze ook zonder en het zal daar niet minder erg zijn dan hier.

In Groot Brittannië is juist de beweging gaande om meer agenten van een vuurwapen te voorzien. Er was trouwens al gewapende politie in GB.

En jouw vergelijking met de KMAR High Risk security gaat niet echt op, omdat dit een legeronderdeel is, waar toch weer andere regelgeving voor geld dan voor een "gewone" beveiliger.

grtzz


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2010, 16:25:56
omdat het vuurwapengebruik door de politie is toegenomen moet de politie de vuurwapens maar inleveren ? Enig idee

dat zeg ik juist je zou ook kunnen denken aan het feit dat ze het niet meer met de mond afkunnen en het dan maar zo oplossen
Dat is de reden waarom ik zeg tot een bepaalde rang leeftijd zeker geen VW leer het eerst is met je mond af.
Hoevaak wordt er nu daadwerkelijk op de dienders geschoten of gedreigd en hoevaak gebeurd dat bij onschuldige burgers waarbij ze weten dat die er geen een hebben

Wat je in Nederland moet doen om een agent zover te krijgen dat ie zijn / haar vuurwapen trekt én gebruikt ? Heet ter hand te nemen

Dan zal je een ander aanname beleid moeten voeren mensen aannemen die wat doen en niet eerst nadenken. (de brave schoolgangers)
Heb je feiten ?

een hoop agressie richting politie zie je niet in de krant terug.
Ook logisch het meeste is verbaal
Ik zeg niet dat jouw uitspraak per definitie niet waar is, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de bron
Bron staat hieronder aan

Ik neem aan dat jij snapt waarom de opleiding tot beveiliger en de Wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en recherchebureau's uberhaupt bestaat ? zo ja.. nutteloze opmerking.
zo nee, verdiep je er eens in zou ik zeggen.
Alléén Beveiliger 2 ? en dan met een MP5 lopen ? weinig kans
 
En even ter info voor jou.. ik zit bij de politie, maar ben hiervoor een aantal jaar beveiliger geweest


DAITO PLEIT VOOR “VEILIGHEIDSWET OP DE GEUNIFORMEERDEN”

Dordrecht - Geüniformeerde personen welke werkzaam zijn binnen het domein van de (openbare) orde en veiligheid dienen, net als bijvoorbeeld politiepersoneel, door de wet te worden beschermd tegen agressie en geweld. Hiertoe zou het beste een Wet in het leven geroepen moeten worden conform het model “Wederspannigheid”, zoals deze bescherming garandeert aan bijvoorbeeld overheidspersoneel (opsporingsambtenaren) van politie. Dat zegt R. Segboer van het Dordtse “DAITO” (Investigations & Risk Management) naar aanleiding van de toename van agressie en geweld tegen geüniformeerden. “Personen die in uniform hun werkzaamheden verrichten zijn over het algemeen personen die in hun beroep of ambt veiligheid, hulpverlening en dienstverlening verrichten. Zij werken daarbij ook op de openbare weg en op publiek toegankelijke plaatsen en hebben daarbij een maatschappelijk geaccepteerd takenpakket. In de aard en het karakter van deze beroepen ligt nu eenmaal verankert het karakter van toezicht, controle en handhaving. Hieruit vloeit voort dat zij wel eens de toegang aan bepaalde personen moeten weigeren, een winkeldief moeten aanhouden of een automobilist moeten adviseren een andere route te kiezen. Het moet daarbij voor een ieder duidelijk zijn dat je dan geen agressie of geweld meer kunt aanwenden of tegen die persoon gaat aanrijden met je voertuig. Doe je dit dan toch, dan moet de wetgever haar tanden maar eens laten zien“. De groep die Segboer hierbij in wettelijke bescherming zou willen nemen zijn ambulancemedewerkers, stadswachten en toezichthouders, beveiligingspersoneel, controleurs, conducteurs van het openbaar vervoer, verkeersregelaars en soortgelijke beroepsgroepen, waaronder dus ook de particuliere sector. “Natuurlijk ontken ik niet dat er een duidelijke scheiding is tussen particulier- en overheidspersoneel. Dat moet wat mij betreft, ook in wettelijke status, vooral zo blijven. Ik denk hierbij met name aan de uitvoering van de toevertrouwde werkzaamheden die nu eenmaal raakvlakken kent met politietaken. Het uitsluitend beschermen van politiepersoneel is, gelet op de hedendaagse marktverdeling, niet meer van deze tijd. Thans zie je bij ieder incident de betrokken beroepsgroep terecht om maatregelen schreeuwen. Dat leidt tot versnippering en onduidelijkheid, vandaar het plan om een soortgelijke rechtsbescherming, zoals artikel 180 van het Wetboek van Strafrecht (Wederspannigheid) ook op deze beroepsgroepen van toepassing te laten zijn. Dat kan op twee manieren. Enerzijds zou je een nieuwe wet in het leven kunnen roepen, die ik maar even de “Veiligheidswet op de geüniformeerden”noem. Een andere mogelijkheid is een uitbreiding te maken in de huidige wetgeving, i.c. artikel 180 van het Wetboek van Strafrecht. Er liggen inmiddels vele convenanten tussen politie en particuliere organisaties die aansluiting in een dergelijke wetgeving rechtvaardigen. Een punt van grote zorg is wat mij betreft het feit dat particuliere beveiligingsorganisaties nu worden ingezet om de agressie en geweld binnen het openbaar vervoer te kunnen kanaliseren. Ik denk dat het redelijk is om te mogen veronderstellen dat zij in de uitvoering van deze werkzaamheden nog meer geconfronteerd zullen worden met agressie en geweld en daarbij fysieke en organisatorisch weinig bescherming genieten. Het is mede daarom nu tijd om over dergelijke maatregelen na te gaan denken”. Artikel 180 Wetboek van Strafrecht (wederspannigheid); Hij die zich met geweld of bedreiging met geweld verzet tegen een ambtenaar werkzaam in rechtmatige uitoefening van zijn bediening, of tegen personen die hem daarbij krachtens wettelijke verplichting of op zijn verzoek bijstand verlenen, wordt als schuldig aan wederspannigheid gestraftmet gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van derde categorie.


Beveiligers moeten kunnen beschikken over handboeien

ja
 76%
 
nee
 22%
 
geen mening
 1%
 

Beveiligers hebben voldoende bescherming volgens de wet

ja
 21%
 
nee
 76%
 
geen mening
 3%
 

Ongeüniformeerde surveillance is nodig

ja
 81%
 
nee
 17%
 
geen mening
                                                                            

Beveiligers kunnen prima taken van de politie overnemen.

ja
 69%
 
nee
 29%
 
geen mening
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2010, 16:28:49
De KMAR op schiphol heeft wel iets meer dan een beveiliger2 diploma. Het zijn allemaal volledig OA.

Het is mij allang duidelijk dat jij meer bevoegdheden wil, ik heb je ook al een paar keer uitgelegd waarom ik dat anders zie. Blijkbaar ben je nogal doof voor die verhalen want je negeert structureel driekwart van de tegen argumenten die je krijgt.

Je stelde laatst dat jou baas je geen steekwerend vest wilde geven vanwege de kosten. Denk je echt dat hij jou wel een opleiding wil geven om met pepper en handboeien om te gaan geeft? Kost je zo een week of twee plus materiaal. Bovendien is pepper een middel dat je gebruikt als je het niet red met je mond of je handen. Ik zie het vaak bij beveiligers bij het eerste deel al mis gaan waardoor het snel escaleerd. Daar zou ook training in mogen.
 
De Engelse politie zit heel anders in elkaar dan in Nederland en het is zo ongeveer het enige land in de wereld die zijn agenten niet bewapend. Het geweld van vuurwapens in Nederland neemt enorm toe en als jij enig idee had hoevaak in Nederland per dag een agent een vuwa trekt ter aanhouding of bescherming van hemzelf of andere dan zou je dit niet durven zeggen!

Oh ja, ik kom ook uit de beveiliging en ik heb daar ook aanhoudingen met verzet en vechtpartijen gehad dus ik weet waar ik over praat!      


Het gaat niet om mij persoonlijk ik heb al meer dan genoeg bevoegdheden
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2010, 16:32:51
Citaat
Beveiligers moeten kunnen beschikken over handboeien

ja
 76%
 
nee
 22%
 
geen mening
 1%
 


Hoeveel mensen zijn in deze om een mening gevraagd ?

En zou je ook kunnen reageren op mijn andere argumenten ?